Monday, June 29, 2009

Roswell, WinUAE i ostale belosvetske zavere

Htedoh da na ovom blogu napišem nešto o dogodovštinama našeg omiljenog servisera računara i vlasnika prevodilačke agencije iz Zvornika, ali vidim da me je Nikola pretekao i to još pre nekoliko dana. Elem, postoji još zapisa koje većina verovatno nije uspela da vidi, a koji su po meni možda i više zabrinjavajući nego dotično upozorenje "Svetu Kompjutera". Poruka je citirana u celosti (italik slova), naravno uz izostavljanje ličnih imena...

E sad cu ja lepo da vam kazem svoje cenjeno misljenje o ovde prilozenom Amiginom emulatoru (ako je to uopste ikakav i emulator, posto PDF uputstvo ne moze da se otvori u STANDARDNOM AdobeAcrobatReaderu V4.0, a EXE fajl od "emulatora" prvo trazi Windows XP (nece "ni da cuje" da se pokrene na Win98), a kada se pokrene na WinXP, onda se "zali" da mu fali d3d9.dll (???) i da, zaboga, zbog toga ne moze da "nastavi sa radom")

Za neupucene: OVO JE KLASICNO PONASANJE RACUNARSKIH VIRUSA!!!

Na ovom forumu je vec bilo slucajeva da su posetioci ostavljali EXE fajlove uz raznorazna obrazlozenja kako su, toboze, navedeni EXE fajlovi "korisni" jer omogucavaju ovo ili pak omogucavaju "ono", a Norton AntiVirus, koji se tako bezdusno i kolektivno PLJUJE po ovom forumu - za iste, gore navedene EXE fajlove prijavljuje sasvim jasno i koncizno da je u pitanju VIRUS!
S tim u vezi ja SUMNJAM da je OVDE ovaj Amigin emulator za PC u stvari ikakav emulator, ko zna kakav je ovo program, koji nece da se nikako pokrene na racunaru:

Maticna ploca: GygaByte,
CPU: Cirixstead 266Mhz
RAM: SDRAM, 2 modula po 64MB, 128MB total
HDD: 20GB, 2 particije, Multiboot
Grafika: Nvidia Diamond Viper 16MB
Floppy, CD RW, Audio (SoundBlaster16 AWE)
OS: Win98/WinXP (MultiBoot), (WinXP = SP1)
Ostalo: RealTec LAN, Norton System Works2000 / Norton PREMIERE registered, in FullTimeAutoProtect mode

Napominjem da je gore navedena konfiguracija VISE NEGO ZADOVOLJAVAJUCA za SVE MOJE POTREBE i da stoga smatram istu kao PROSEK, i NECU da KUPUJEM "JACU" samo da bi mogao da se "IGRAM NA NJOJ"!!!
Ovde navedeni toboze-emulator Amige niti je mogao da se pokrene na mojoj konfiguraciji (ni na Win98 ni na WinXP-u), niti je imao ikakav zdravorazuman install.
S tim u vezi, a sa osvrtom na istorijat sumnjivosti EXE (i drugih vrsta) attachmenta koji se mogu naci "za preuzimanje" sa OVOG foruma, ja izrazavam JAVNO CUDJENJE zbog cega administracija Vaseg foruma dozvoljava, tolerise, i jednom recju - zasto ne uklanja ovakve i slicne attachmente?!

Pazi bre, sam PDF je sumnjiv!?!
Jedina sreca u nesreci je to sto, preuzimanjem i pokusavanjem instalacije ovog EXE fajla, koliko bar mogu da vidim, nisam naneo nikakvu stetu svom racunaru (to bi kao trebalo da mi bude uteha?)
Pitam se da li je iko drugi uspeo da otvori, u svom PDF citacu - prilozeni PDF ("uputstvo na srpskom jeziku")?
I ako nije - onda zasto je cutao? Zasto nije rekao da ovde "smrdi guma"?!

Kakav to emulator STAROG racunara, kao sto je to bila AMIGA - TRAZI PC Pentium IV?!
Koliko ja znam - Amiga je bila na svega nekoliko megaherca (CPU)
Sadasnji savremeni racunari, pa cak i konfiguracija koju sam ja ovde naveo, bi trebali da "lete" emulirajuci Amigin stari kompjutercic!!!

Cisto poredjenja radi, razmotrite Euphoric!
Euphoric je PC emulator Oric Atmos / Oric Nova racunara sa 64KB ram memorije i procesorom na 1Mhz.
Euphoric kao emulator radi (najniza PC platforma) na 386 racunarima sa monohromnim grafickim karticama, a sto se "najvise" racunarske konfiguracije tice - koliko ja znam - nema limita!
Ili, jednostavnije receno, Euphoric ce emulirati Oric racunar na apsolutno bilo kakvom racunaru, IZUZEV 286 i NIZE OD!!!
Euphoric dolazi uz UREDAN Windows installer, koji kaze sta ce uraditi, saceka da korisnik klikne "Next", potom uradi to sto je rekao da ce uraditi (unzipuje fajlove), i omoguci ucitavanje virtuelnih kaseta od Oric Nove na dvoklik misa u Windowsu.
Euphoric dolazi uz DEBELU dokumentaciju na 4 strana jezika, PDF, WORD i PLAIN TEXT - sve prilozeno lepo i uredno!
Euphoricov Installer NIKAD nece reci nesto poput: "Vas sistem je zastareo", ili "A required DLL was not found".

A ovde, ovaj prilozeni, NAVODNO Amigin "emulator" nece ni da se pokrene na JAKOJ Pentium-II masini!
Sta ja to trebam da imam da se "igram" Amige; KREJ-kompjuter mozda?!?
Ili - sta bi to onda trebalo da se ima u kuci od racunara da se emulira ENIAC?
EINAC se moze emulirati na obicnom DIGITRONU posto nije ni bio nista drugo nego DIGITRON na TRI SPRATA!

Jos jedanput - izrazavam javno cudjenje prema ovde prilozenom toboze-Amiginom emulatoru, kao i cudljivoscu upravljacke politike ovog foruma, koja isto to dozvoljava (a - s druge strane - Norton OBAVEZNO mora da PLJUJE u svim postovima AntiVirusne zastite)!?!

Vasi komentari na ovo mi nisu potrebni.
Necu ih citati niti "nadgledati" ovaj post - nikad vise!

Prosto mi je žao kada ovako vidim čoveka koji jednostavno smatra da je posisao svu pamet ovog sveta, te u slučaju kada naleti na nešto ne razume i ne može da se izbori sa tim, poseže za sindromom "kiselog grožđa". On proglašava ultimativni emulator Amiga familije računara na PC-u virusom samo zato što ne uspeva da ga pokrene na, možda i najvećem failu Micro$ofta, Windowsu 98. Štaviše u svoju teoriju zavere upliće i autora uputstva na srpskom jeziku jer, zaboga taj .pdf se ne može otvoriti na Acrobat Readeru 4.0! Da, da on je sigurno u dosluhu sa Tony Willenom, čiji su planovi o svetskoj dominaciji pomoću virusa inftriranog u .exe fajl emulatora upravo raskrinkani. Žalosno je što taj čovek nije jednostavno pročitao readme fajl koji dolazi u kompletu sa emulatorom pre nego što je u svojoj glavi iskonstruisao gorepomenutu gomilu nebuloza. Tada bi verovatno primetio pasus u kome je jasno naglašeno sledeće:

WinUAE 1.4.6 (02.02.2008)
=========================

1.4.6 will be the last version that runs on Windows 98/ME. Following versions will require Windows 2000 or newer.

Ovo pisanije nije namenjeno da bi se ismevao dotični gospodin, namenjen je svima onima koji misle da su najpametniji na svetu i da ako oni ne znaju kako da reše problem, smatraju da ga niko drugi ne može rešiti. Nije sramota ne znati, nije sramota gvirnuti u uputstvo (what the hell pa to mu j i osnovna namena), nije sramota pitati nekoga za pomoć ukoliko nešto ne umete sami da odradite. Sramota je, tačnije tragično je, pretvoriti se u tako svojeglavog čoveka koji drži pola foruma na ignore listi jer su se bednici drznuli da mu protivreče.

BTW nije vam potreban superkompjuter da biste pokrenuli WinUAE, dovoljna je i Pentium dvojka, sa 128 MB RAM-a na kojoj se nekako vrti Windows XP. Jedini problem a koji sam naišao koristeći ovu konfiguraciju za emulaciju jeste isprekidan zvuk, što se možda može pripisati i tajvanskoj zvučnoj kartici šnj kvaliteta ukombinovanoj sa ništa manje kvalitetnom Soyo matičnom pločom.

Sunday, June 28, 2009

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords


Da mi je neko nekada pričao da ću tako da se primim na neku od tzv. "malih" igara nikada mu ne bih poverovao. OK, slažem se da među njima svakako ima zanimljivih ostvarenja vrednih pažnje, ali ovo je ipak previše. Do sada sam na sklapanje tri ista dragulja/novčića/whatever u nizu jednostavno odmahivao glavom. More Bejeweled klonova me jednostavno nije zanimalo. A onda je jedan nepoznati tim iz Australije došao na brilijantnu ideju da svo to sklapanje nizova na tabli učini mnogo, mnogo sočnijim. Pozajmili su dobro poznati setting iz Warlordsa i od jedne igrice za decu i domaćice napravili pravi pravcati RPG. Sve je i dalje zasnovano na običnom uklapanju tri ista tokena, ali sada je sve tako neverovatno dobro!

Zaplet je vrlo dobro poznat svima koji su igrali bar neku igru iz bogatog Warlords opusa - vekovna borba između dobra i zla, pri čemu na braniku Etherie stoji vaš avatar sa ciljem da porazi zlog Gospodara Baneta (Lord Bane).
Na samom početku igre očekuje nas izbor klase našeg avatara: knight, warrior, druid ili wizard.Veći deo igre odvija se na velikoj mapi kraljevstva Etherie po kojoj pomerate vašeg lika od čvoršta do čvorišta.Ti čvorovi na mapi mogu biti gradovi, tornjevi, pećine, tamnice ili neki drugi objekti od značaja. Svakako najznačajniji su gradovi u kojima možete uzimati questove, kupovati ili prodavati opremu kod trgovca, oslušnuti tračeve u lokalnoj krčmi i slično. Prihvatanjem questa i odlaskom na naznačenu lokaciju počinje borba. Centralni deo ekrana tokom borbe zauzima tabla sa tokenima u četiri boje koji predstavljaju magijsku energiju - manu (zeleni/earth, crveni/fire, žuti/air i plavi/water). Na tabli su razbacani još i novčići koji, logično, donose novac i ljubičaste zvezdice čijim sakupljanjem dobijate experience poene, preko potrebne za levelovanje lika. Međutim, najbitniji element na tabli su svakako lobanje - kada spojite tri ili više lobanja u nizu vašem protivniku ćete oduzeti određen broj hit poena (hp). Da, dobro ste pročitali, i vi i vaš oponent imate određenu količinu hp-a, te je za pobedu dovoljno svesti protvnikov hp na nulu. Lobanje nisu jedini način oduzimanja hp-a protivniku - tu su i magije koje mogu biti ofanzivne i defanzivne. Ali za bacanje magija potrebna je određena količina mane, koju obnavljate nizanjem već pomenutih tokena u odgovarajućoj boji. Potezi se izvode naizmenično, s tim da ukoliko spojite 4 ili 5 istih objekata na tabli dobijate pravo da igrate još jednom. Bestijarium je ogroman, te će te ukrstiti koplja sa vukovima, slepim miševima, zmijama, škorpijama, minotaurima, elementalima, zmajevima, raznim nemrtvim kreaturama, orkovima, trolovima i drugim karakondžulama na koje smo navikli u RPG naslovima.

Kakva bi to RP igra bila da ne poseduje inventar lika. Postoje četiri slota za opremu: oružje, oklop, šlem i trinket, koji podrazumeva različito prstenje, talismane, medaljone. Pažljivo birajte opremu jer će vam bonusi koje ona nosi često pomoći da savladate naizgled mnogo jače protivnike od vas. Tu su i verni pratioci na koje ćete nailaziti tokom putšestvija po i koji će vam se pridružiti u avanturi. Za razliku od pravih RP igara, oni ovde ne učestvuju direktno u borbi, već isključivo daju bonuse prilikom bitaka sa određenim tipom protivnika. Kada sakupite nešto novca možete se baciti i u izgradnju sopstvene citadele. Tako možete napraviti tamnicu u kojima ćete držati zarobljene protivnike. Naime, kada nekog protivnika pobedite više puta dobijate mogućnost da odigrate mini igru u kojoj je cilj očistiti celu tablu od tokena. Ako vam to pođe za rukom protivnik biva zatočen u tamnici, gde ga možete "ispitivati" i od njega naučiti nove magije (to "ispitivanje" se opet sastoji od igranja slične mini igre). Tu je i štala (omogućava hvatanje različitih satrapa, koji će vam poslužiti kao prevozno sredstvo ubrzavajući vam putaovanje po mapi i donoseći bonuse) ili recimo kovačnica, koja uz pomoć specijalnih runa (na skoro svakoj lokaciji postoji mogućnost obračuna sa čuvarima istih) proizvodi specijalne magijske predmete i još nekoliko sličnih zanimacija. Neverovatno je kako jedna tako naizgled jednostavna igrica (da, upravo to - igrica) otkriva takvu kompleksnost, koja vas jednostavno vuče da igrate dalje. I ova igra poseduje onaj fluid, mojo ili kako već hoćete to da nazovete, koji će vas neprestano terati dalje, naterati vas da razmišljate u just one more turn fazonu i tako, borbu po borbu, nećete ni primetiti da su prvi jutarnji autobusi već krenuli. Igra poseduje i solidan replay value jer izborom druge klase i drugačijim buildom lika možete je odigrati na potpuno deseti način, recimo oslanjajući se više na sopstvene spellove nego na mahnito jurcanje za tri lobanje u nizu. AI protivnika solidno varira od slučaja do slučaja. Obični protivnici će katkada praviti propuste i prevideti da su mogli da spoje niz lobanja, ostavljajući vam tako "lake poene", mada je interesanto da nikada neće propustiti priliku da spoji 4 ili više tokena u nizu i tako dobije extra turn. Sa druge strane bossovi su prosto nemilosrdni, ne ostavljajući vam nimalo prostora za grešku, a uz to vrlo agresivno koriste svoje jake ofanzivne magije. Jedina zamerka koju sam primetio nakon višemesečnog igranja (da, igra me drži još od decembra prošle godine) jeste nekonzistentost muzičke podloge tokom borbi. Melodije se često smenjuju naglo, bez ikakvog prelaza što meni zvuči prilično rogobatno i baca senku na inače perfektan proizvod.

Nakon neverovatnog uspeha igre na svim frontovima (portovana je na sve moguće platforme u opticaju) bilo je za očekivati da Infinite Interactive odluči da napravi nastavak. Naravno ovoga puta više nemaju ulogu autsajdera i upravo zbog toga sam bio poprilično skeptičan po pitanju nastavka. Setting je promenjen, fantasy svet je zamenjen dalekom budućnošću, te smo tako ovog proleća dobili: Puzzle Quest: Galactrix. Ovoga puta priča nema markirnu pozadinu, a gradove i tamnice zamenjuju svemiske stanice i asteroidi, konje i helebarde - razne letelice i fotonski topovi. I sama mehanika igre je malo zakomplikovana jer su i tabla i tokeni sada šetougaonog oblika i novi objekti više ne padaju samo odozgo, već dolaze iz onog pravca iz koga ste povukli prethodni token. Možda ja jednostavno nisam preveliki fan SF-a, ali mi je onaj stari Puzzle Quest za dva koplja (odnosno pulsna lasera) bolji od ove nove tvorevine.

Saturday, June 20, 2009

Frogster = Incompetence


Da, bez imalo premišljanja bih između ova dva pojma mogao staviti znak jednakosti. Nemački Frogster, firma koju je tajvanski Runewaker odabrao da obavi posao oko lokalizacije njihove igre Radiant Arcana verovatno je i najveći skup nesposobnjakovića na jednom mestu. Tajvancima (će da budem politički korektan, pa da ih ne nazovem Kinezima :P) svaka čast, napravili su solidnu free2play igru, ali su se gadno zajebali prilikom izbora partnera. Šta drugo reći za igru koja sa svakom novom zakrpom dobija sve više i više bagova. Ranije je i bilo ok, te zakrpe i održavanje servera na nedeljnom nivou su donosile različite izmene kod klasa (neke su nerfovali, neki su postali IMBA) i sistema borbe, ali otkada je igra zvanično izašla iz beta faze - UŽAS. Svaka nedeljna zakrpa sa sobom donese neki fatal error zbog koga se u toku dana mora obavljati "unexpected server maintenance". Mrzi me da nabrajam njihove brljotine, spisak bi bio predugačak, ali dovoljno je pomenuti današnje sranje kada određen broj ljudi nije mogao da se uloguje na svoje naloge. I to iz čista mira, nije bilo nikakvih zakrpa ili padova servera. A da ne spominjem zvanične izjave PR-a (poznatijem pod nadimkom Kretensky) kako će server biti ponovo online za 15 minuta. Pa se nakon 15 minuta pojavi obaveštenje da će sve biti pušteno u rad u narednih pola sata. OK, prođe pola sata, dignuti su serveri - problem zbog koga su srušeni serveri je i dalje tu. Onda se opet dotična individua javlja sa pričom biće gotovo do pola 12, da bi najnovija vest bila - ne znamo kad će biti gotovo. Sve ovo ostavlja utisak nestručnosti i loše komunikacije sa javnošću tj. igračima (a na bilo kakvo spominjanje firme u lošem svetlu na zvaničnom forumu pljušte opomene i banane).
Tako da ako neko ovo planira da počne da igra u dogledno vreme neka se naoruža jakim živcima jer će mu trebati! A i meni dođe da malo odvrnem ventil pa onda - FUCK YOU FROGSTER!!!!

Tuesday, June 2, 2009

The only fat you need is Chow Yun-Fat!

Hail to the king, baby! - da malo citiram Djuka, koji nam ipak neće dobacivati svoje dubokoumne dosetke u rezoluciji većoj od 640 x 480 piksela. Chow Yun-Fat to upravo jeste, vicekralj hongkongškog akcionog filma, zajedno sa režiserom većine svojih filmova iz tog perioda - Jhon Woo-om.
Baš sam pre nekih 3-4 meseca od drugara dobio DivX kopiju jednog od njegovih filmova, što me je nateralo da pročeprkam internetom i pronađem većinu filmova koje sam, kao osnovac, prosto gutao. Ako me sećanje ne vara, ti filmovi su emitovani na Trećem kanalu, odakle sam ih ja i snimio i nakon toga redovno gledao sigurno jednom mesečno. Slobodno mogu reći da su Jackie Chen (iako njegovi filmovi nisu bili ni približno toliko brutalni) i Yun-Fat (tada nisam ni znao kako se zove glumac već sam ga zvao Tekila) definitivno bili moji favoriti dok se ostala klinčadija mahom palila na gospodu Stallone-a, Schwartzenegger-a i Van Damme-a.
I tako sam ponovo odgledao Hard Boiled, sva tri dela A Better Tommorow, The Killer, Full Contact i Peace Hotel. Nema ničeg opuštenijeg od gledanja plaćenog ubice/policajca koji sa dve berete (koje su verovatno upokovane za unlimited ammo) seje smrt i prosipa hektolitre krvi i drobi gde god se pojavi. Gorepomenuta trojica izgledaju kao smerne opatice u poređenju sa inspektorom Tekilom, njegovom najpoznatijom ulogom koja je 15-ak godina nakon filma inspirisala Midway da napravi igru Stranglehold sa njim kao glavnim akterom. Radnja se uglavnom svodi na to da je on nešto zajebao ili su njega zajebali, pa je neko zagino, pa on sad kreće da im se najebe keve. Dead toll se u svakom filmu broji stotinama, a sve žrtve kao da imaju master degree iz teatralnog umiranja. Ako tome još dodamo da svaki njegov metak pronađe svoju metu, da negativcima treba po 30 sekundi da repetiraju i podignu sačmaru, naivnu glumu i neke fore u pokušaju koje su očigledno samo Kinezima smešne, gotovo ceo film ćete provesti sa blagim osmehom na licu i komentarima tipa "Ma daaaaaaj!" na svakih nekoliko minuta. I definitivno preporučujem gledanje ovih filmova bez engleske sinhronizacije, jer dijalozi na kineskom daju dodatnu draž filmovima. Yun-Fat se kasnije otisnuo preko bare u Holivud, gde je isprva pokušao da nastavi sa žanrom kome duguje popularnost, ali film Replacement Killers nije prošao preterano zapaženo kod zapadne publike. Muka čoveka na sve natera, pa se on tako prešaltao na neke mirnodopskije uloge, tako da videh da je lik snimio i film u kome glumi Konfučija o.O
O ovome sam još ranije hteo da "bacim koje slovo na monitor", ali sam pre neki dan video da na B92 ide serijal njegovih filmova, što me se samo nateralo da se trgnem iz letargije i konačno napišem nešto na ovu temu (a bogami i nešto na blogu). Elem, imate još vremena da sutra (znači, sreda 3.6.2009. godine) u 21:00 pogledate Hard Boiled, koji su ovi naši nesrećnici preveli kao "Živ pečen"! ZOMG!