Sunday, June 28, 2009

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords


Da mi je neko nekada pričao da ću tako da se primim na neku od tzv. "malih" igara nikada mu ne bih poverovao. OK, slažem se da među njima svakako ima zanimljivih ostvarenja vrednih pažnje, ali ovo je ipak previše. Do sada sam na sklapanje tri ista dragulja/novčića/whatever u nizu jednostavno odmahivao glavom. More Bejeweled klonova me jednostavno nije zanimalo. A onda je jedan nepoznati tim iz Australije došao na brilijantnu ideju da svo to sklapanje nizova na tabli učini mnogo, mnogo sočnijim. Pozajmili su dobro poznati setting iz Warlordsa i od jedne igrice za decu i domaćice napravili pravi pravcati RPG. Sve je i dalje zasnovano na običnom uklapanju tri ista tokena, ali sada je sve tako neverovatno dobro!

Zaplet je vrlo dobro poznat svima koji su igrali bar neku igru iz bogatog Warlords opusa - vekovna borba između dobra i zla, pri čemu na braniku Etherie stoji vaš avatar sa ciljem da porazi zlog Gospodara Baneta (Lord Bane).
Na samom početku igre očekuje nas izbor klase našeg avatara: knight, warrior, druid ili wizard.Veći deo igre odvija se na velikoj mapi kraljevstva Etherie po kojoj pomerate vašeg lika od čvoršta do čvorišta.Ti čvorovi na mapi mogu biti gradovi, tornjevi, pećine, tamnice ili neki drugi objekti od značaja. Svakako najznačajniji su gradovi u kojima možete uzimati questove, kupovati ili prodavati opremu kod trgovca, oslušnuti tračeve u lokalnoj krčmi i slično. Prihvatanjem questa i odlaskom na naznačenu lokaciju počinje borba. Centralni deo ekrana tokom borbe zauzima tabla sa tokenima u četiri boje koji predstavljaju magijsku energiju - manu (zeleni/earth, crveni/fire, žuti/air i plavi/water). Na tabli su razbacani još i novčići koji, logično, donose novac i ljubičaste zvezdice čijim sakupljanjem dobijate experience poene, preko potrebne za levelovanje lika. Međutim, najbitniji element na tabli su svakako lobanje - kada spojite tri ili više lobanja u nizu vašem protivniku ćete oduzeti određen broj hit poena (hp). Da, dobro ste pročitali, i vi i vaš oponent imate određenu količinu hp-a, te je za pobedu dovoljno svesti protvnikov hp na nulu. Lobanje nisu jedini način oduzimanja hp-a protivniku - tu su i magije koje mogu biti ofanzivne i defanzivne. Ali za bacanje magija potrebna je određena količina mane, koju obnavljate nizanjem već pomenutih tokena u odgovarajućoj boji. Potezi se izvode naizmenično, s tim da ukoliko spojite 4 ili 5 istih objekata na tabli dobijate pravo da igrate još jednom. Bestijarium je ogroman, te će te ukrstiti koplja sa vukovima, slepim miševima, zmijama, škorpijama, minotaurima, elementalima, zmajevima, raznim nemrtvim kreaturama, orkovima, trolovima i drugim karakondžulama na koje smo navikli u RPG naslovima.

Kakva bi to RP igra bila da ne poseduje inventar lika. Postoje četiri slota za opremu: oružje, oklop, šlem i trinket, koji podrazumeva različito prstenje, talismane, medaljone. Pažljivo birajte opremu jer će vam bonusi koje ona nosi često pomoći da savladate naizgled mnogo jače protivnike od vas. Tu su i verni pratioci na koje ćete nailaziti tokom putšestvija po i koji će vam se pridružiti u avanturi. Za razliku od pravih RP igara, oni ovde ne učestvuju direktno u borbi, već isključivo daju bonuse prilikom bitaka sa određenim tipom protivnika. Kada sakupite nešto novca možete se baciti i u izgradnju sopstvene citadele. Tako možete napraviti tamnicu u kojima ćete držati zarobljene protivnike. Naime, kada nekog protivnika pobedite više puta dobijate mogućnost da odigrate mini igru u kojoj je cilj očistiti celu tablu od tokena. Ako vam to pođe za rukom protivnik biva zatočen u tamnici, gde ga možete "ispitivati" i od njega naučiti nove magije (to "ispitivanje" se opet sastoji od igranja slične mini igre). Tu je i štala (omogućava hvatanje različitih satrapa, koji će vam poslužiti kao prevozno sredstvo ubrzavajući vam putaovanje po mapi i donoseći bonuse) ili recimo kovačnica, koja uz pomoć specijalnih runa (na skoro svakoj lokaciji postoji mogućnost obračuna sa čuvarima istih) proizvodi specijalne magijske predmete i još nekoliko sličnih zanimacija. Neverovatno je kako jedna tako naizgled jednostavna igrica (da, upravo to - igrica) otkriva takvu kompleksnost, koja vas jednostavno vuče da igrate dalje. I ova igra poseduje onaj fluid, mojo ili kako već hoćete to da nazovete, koji će vas neprestano terati dalje, naterati vas da razmišljate u just one more turn fazonu i tako, borbu po borbu, nećete ni primetiti da su prvi jutarnji autobusi već krenuli. Igra poseduje i solidan replay value jer izborom druge klase i drugačijim buildom lika možete je odigrati na potpuno deseti način, recimo oslanjajući se više na sopstvene spellove nego na mahnito jurcanje za tri lobanje u nizu. AI protivnika solidno varira od slučaja do slučaja. Obični protivnici će katkada praviti propuste i prevideti da su mogli da spoje niz lobanja, ostavljajući vam tako "lake poene", mada je interesanto da nikada neće propustiti priliku da spoji 4 ili više tokena u nizu i tako dobije extra turn. Sa druge strane bossovi su prosto nemilosrdni, ne ostavljajući vam nimalo prostora za grešku, a uz to vrlo agresivno koriste svoje jake ofanzivne magije. Jedina zamerka koju sam primetio nakon višemesečnog igranja (da, igra me drži još od decembra prošle godine) jeste nekonzistentost muzičke podloge tokom borbi. Melodije se često smenjuju naglo, bez ikakvog prelaza što meni zvuči prilično rogobatno i baca senku na inače perfektan proizvod.

Nakon neverovatnog uspeha igre na svim frontovima (portovana je na sve moguće platforme u opticaju) bilo je za očekivati da Infinite Interactive odluči da napravi nastavak. Naravno ovoga puta više nemaju ulogu autsajdera i upravo zbog toga sam bio poprilično skeptičan po pitanju nastavka. Setting je promenjen, fantasy svet je zamenjen dalekom budućnošću, te smo tako ovog proleća dobili: Puzzle Quest: Galactrix. Ovoga puta priča nema markirnu pozadinu, a gradove i tamnice zamenjuju svemiske stanice i asteroidi, konje i helebarde - razne letelice i fotonski topovi. I sama mehanika igre je malo zakomplikovana jer su i tabla i tokeni sada šetougaonog oblika i novi objekti više ne padaju samo odozgo, već dolaze iz onog pravca iz koga ste povukli prethodni token. Možda ja jednostavno nisam preveliki fan SF-a, ali mi je onaj stari Puzzle Quest za dva koplja (odnosno pulsna lasera) bolji od ove nove tvorevine.

No comments: