Saturday, May 3, 2008

Kozo jedna...kozo

Nakon kratke razmene mišljenja sa jednim cenjenim članom foruma u vezi ljudi koji igraju avanture, shvatio sam koliko sam ja avantura odigrao otkada imam PC. Tačnije, koliko avantura nisam odigrao...Prešao cele samo tri: dve Syberie (ovo je bilo pod must, a pored toga bio sam u vojsci, pa mi je bilo pakleno dosadno) i Still Life, zbog ekstra priče preporučio mi je jedan ortak. Naravno da sam malo zagledao u walkthrough prilikom rešavanja nekih zagonetki. Jbg, ionako ne volim puno da razmišljam, a još to da radim zbog igara. U pokušaje se još mogu podvesti i Escape from the Monkey Island i Fahrenheit, koji ipak nije klasična avantura, a od nje sam odustao zbog glupih arkadnih delova iako sam imao žarku želju da nastavim igru. Znači, sve u svemu, jedva tri skrpljene cele avanture za preko pet godina. Doista bedan skor. I tako, pošto je moja reputacija ozbiljnog gejmera bila poljuljana ovim otrovljenjem odlučih da pređem još koju avanturu. Možda mi se i svidi...

Ali šta odigrati? Zaista dosta toga i dobrog i osrednjeg ima u kolekciji, teško je odabrati...Pomislio sam, nešto klasično...i izbor je pao na Broken Sword: Shadow of the Templars. Stara igra, još iz doba 95-ice, pa ja za pokretanje na XP-u potreban ScummVM. Srećom imam ono SoldOut izdanje sa built-in emulatorom, tako da sve radi bez dodatne zajebancije. Lepa, crtana grafika koja najviše podseća na neki klasični Diznijev crtać. Mladić po imenu Džordž Stobard biva svedok eksplozije u jednom pariskom lokalu, i eto tako, iz čista mira se zavetuje da će pronaći ubice nepoznatog čoveka koji je poginuo u kafeu. OK, sve ide lepo, nema puno predmeta, nema pixel huntinga, uglavnom se svi problemi rešavaju dijalogom, bez nekih glavolomki, nema puno lokacija za besciljno lutanje...sviđa mi se...ali, igrajući je neprestano očekujem taj susret. Zato što je ova igra ostala urezana u moje pamćenje po jednom nimalo prijatnom susretu sa tamo nekom kozom, koji su svi koji su je igrali imali, i nisu se prijatno proveli. Svi se žale na notorni problem sa kozom, kako ga rešiti, kako nastaviti dalje.




Iz Pariza putujemo za Irsku, a ja još nisam sreo kozu. OK, nekako mi je logično bilo da je ipak neću sresti na ulicama Pariza, ali ruralna Irska...sve su šanse da se rogato čudovište upravo tu negde krije. Nakon smaranja sa pijanim Ircima u kafani i malo gvirenja u walkthrough (jbg, istripovao me Džordž da mu treba knjiga da se preko sena popne u zamak, pa sam se ubio tražeći jednu, dok je ustvari trebalo da...). Uđoh u zamak, očekivao sam duhove ili tako nešto spooky, ali tu odmah je bila ONA! E sad, ja sam očekivao kozu, a čini mi se da je ipak u pitanju jarac. Nisam zagledao piksele po repom, ali izgleda mi da je jarac. OK, kliknem na neke merdevine u uglu, Đole krene, jarac/koza skoči i jadnog ga obori na zemlju uz muziku kao iz Hičkokovih filmova. Otrese se Đole proba da priđe sa druge strane, pored neke poljoprivredne alatke – rezultat je isti, našao sam se na zemlji uz istu onu muziku. Probao sam pet, šest, deset puta, rezultat je uvek isti, još je i muzika počela užasno da me nervira. Reših da potražim pomoć. U walkthrough-u samo jedna rečenica – klikni na plug na levoj strani da bi se koza/jarac upetljao. Super, lakše je reći no učiniti. Pa kliktao sam kao manijak na taj „plug“ i uvek me obori. Pogledao sam šta kažu kompetentni ljudi u BS temi na SK Forumu. Isto...brzo klikni na plug kad te obori. Ne vredi! Pola sata sam se smarao sa domaćom životinjom, dok se konačno nisam pošteno iznevirao i deinstalirao igru. Ko bi rekao da će na put moga gejmerskog oplemenjavanja stati jedna koza!

No comments: