Thursday, August 21, 2008

Rusi dolaze...(po treći put)




Prva igra iz CnC franšize čiju su izradu EA-ovci u potpunosti preuzeli na svoja pleća i time jedan on najinventivnijih razvojnih timova, ekipu koja je postavila postulate real time strategija, poslali u istoriju jesu popularni „Generali“. „Zapadna šuma“ je posečena, novi vlasnici su pokupili sve trupce i mladice koje su im odgovarale, njihovi tragovi su izbrisani, nove generacije CnC igrača neće ni znati ko su pravi tvorci univerzuma koji im se toliko dopada...

CnC Generals, i nije loša igra (što sam već napominjao u postu „Generalno bolje“), ali zbog odstupanja od pravila koja su Westwood-ovci postavili u svojim igrama naišla je na mlak prijem kod publike i pre svega fanova serijala. Uvidevši da tako neće ići, EA se vraća na mesto zločina, pokušavajući da na već trule panjeve nakalemi novu šumu, neki novi Westwood, čije su igre imale neku harizmu, neki fluid koji konglomerat industrije video igara nikada neće posedovati. Vratili su Kane-a iz penzije, ponovo ubacili FMV sekvence između misija, osvežili kampanju sa još jednom frakcijom, stavili brojku uz ime popularne franšize i dobili – Command & Conquer 3.

E sad je nekom iz EA palo na pamet da oživi još jedan mini serijal koji takođe ima ogroman fanbase. Palo im je na pamet da naprave Red Alert 3. Još od prve najave u februaru ove godine, videlo se da EA ne želi da ponovo eksperimentiše kao u slučaju Generalsa, već da se drži oprobanih metoda, kao što su to uradili sa CnC 3.

Bljutava pričica u kojoj sada Rusi pribegavaju istoj taktici koju su Saveznici koristili još u prvom Red Alertu – putovanju kroz vreme. Sovjetski naučnici su poslali ljude u prošlost da bi eliminisali čoveka koji je odgovoran za dva velika ruska poraza u prethodne dve igre – Alberta Ajnštajna. Ali, stvari se ne odvijaju onako kako je planirano. U novoj, alternativnoj budućnosti, Saveznici nisu dobili WWII, što je omogućilo rađanje jedne nove imperije – Empire of the Rising Sun, tj. Japana, koji je toliko ojačao da je čak započeo invaziju na SSSR.

Recept koga se EA držao prilikom rada na trećem delu Command & Conquera po meni je bio vrlo uspešan. Osvežavanje kampanje novom, vanzemaljskom rasom Scrin se pokazao kao smeo, ali i veoma dobar potez. To isto sada pokušavaju da urade i sa RA3 ubacujući Japance. Ali Command & Conquer je „ozbiljna“ igra, za razliku od njegovog spin-offa Red Alert koji više predstavlja neku parodiju na hladnoratovski period. Filmići sa živim glumcima nabijeni stereotipovima i odmerenom dozom humora, blesavo koncipirane i predimenzionirane jedinice (šta reći na ruske cepeline bombardere ili ogromne sipe koje razaraju savezničko brodovlje) odlikovali su prethodne delove serijala i u njima se upravo ogledao već pomenuti „vestvudovski šmek“. Novi tvorci se izgleda svojski trude da nastave takav trend i u trećem nastavku, što možemo videti na primeru nekih jedinica poput japanskog heroja (u pitanju je devojčica u školskoj uniformi) japanskih robota ili ruskih teško oklopljenih jurišnih medveda??? Dizajn pojedinih jedinica se menja bukvalno iz nedelje u nedelju, sve u cilju boljeg balansa snaga (doduše cela CnC franšiza je uvek bolovala od potonjeg) i što maštovitijeg i interesantnijeg izgleda jedinica. Rezultati ovih eksperimenata koji se pojavljuju na oficijelnom sajtu igre često i ne ispadnu baš kako valja (tenkovi i avioni više liče na neke transformers igračke nego na svoje pandane u stvarnom svetu) što izaziva mnoge polemike među fanovima serijala. Beta se već uveliko vrti (svi koji su pazarili ekspanziju Kane`s Wrath dobili su pravo da se oprobaju u online beti), datum izlaska se sve više bliži, tako da ćemo za nepuna dva meseca najverovatnije moći da se oprobamo u novoj igri iz CnC univerzuma. Moje lično mišljenje je da će to biti OK igra i ništa više od toga, nećemo videti nikakav milestone kakve su znale da prave ranije instance ovog serijala, igra koja će se igrati samo dok se ne pojavi neki novi generički RTS produkt. Iako sam prijatno iznenađen sa onim što su uspeli da urade sa CnC 3, mislim da EA timovi nemaju dovoljno inventivnosti u sebi, i da bi bilo bolje da se drže štancovanja raznih NBA-ova, NHL-ova, Madden-a i NFS-ova na godišnjoj bazi. Očekujem da će Starcraft 2 da prosto opere pod sa RA3 kada se konačno pojavi tamo negde početkom 2009. godine.

No comments: