Tuesday, July 28, 2009

Prokleti checkpointi

Uvek sam ih mrzeo, a kako vreme prolazi mrzim ih sve više! Prošla su vremena kada pozicija nije imala na šta da se upiše pa je igra generisala šifre u vidu kombinacija brojki i slova u kojima je bio zapisan vaš bodovni saldo, broj života, količina municije i ostale vitalne informacije na početku svakog nivoa. Prošla su vremena štednje prostora na memorijskoj kartici, hell danas i jebene konzole imaju hard diskove. Ja gotovo nikad nemam vremena da za bilo koju igru u kontinuitetu odvojim sat vremena, retko kad i pola sata. U najvećem broju slučajeva dešava se da uz igru provedem 10-15 minuta i onda moram da prekinem. I naravno da bivam isfrustriran kada shvatim da igra ima glupavi sistem snimanja po checkpointima i da ne mogu da snimim poziciju kada ja to poželim. Razumem ja checkpointe kada služe isključivo za respawn nakon pogibije, igrač i treba da tim vraćanjem unazad bude "kažnjen" za gubitak života, ali da ovako moram da gledam u pasulj i nagađam da li će sledeći checkpoint biti za pet ili pedeset minuta - jednostavno ne želim! Još uvek su bolna sećanja na Diablo 2 i njegov neverovatno odvratni sistem snimanja napretka, u kome sam potrošio sate na bezumno tamanjenje creepova koje sam već jednom ubio, ali nisam imao dovoljno slobodnog vremena naraspolaganju da dovršim ceo jedan act. Slično mi se desilo pre nekih mesec dana sa igrom Dungeon Siege 2. Igra primenjuje skoro identičan princip kao Diablo, hteo sam da poludim kada sam shvatio da ponovo moram da krčim put duž putića samo zato što nisam imao više vremena da joj se posvetim kada sam je poslednji put igrao. Odmah je pao jedan surovi uninstall. Prekjuče uzmem da igram Overlord 2 i opet ista situacija. Igra obećava, niste svaki dan u ulozi zloće, a minioni su jebena priča za sebe (kao da vodim armiju malih Cartmana sa sobom), poželeo sam to da odigram. I onda ubrzo shvatim da su developeri najobičniji magarci i da ja zaista treba da bacam vudu mađiju ne bih li pronikao u to kada ću naleteti na sledeći checkpoint. Nekada je odmah tu, maltene iza ćoška, a ponekad se putovanje do njega znatno otegne. Nemam ja para za ovo planinarenje, rekoh, i opet pade uninstall. Šteta, a igra je baš počela da mi se dopada :( A sve što sam želeo je jedan lepi, mali quick save.
Ovime sam možda i odškrinuo vrata jednom od iskonskih gejmerskih pitanja: "Da li je snimanje pozicije ustvari varanje?" Call me a cheater, ali ja ću da snimam poziciju kad god je to moguće!

No comments: