Tuesday, January 13, 2009

Dnevnik jednog menadžera - Crvena Zvezda

Čekao sam novi patch da bih ljudski mogao da počnem da igram FM09. Krajem decembra prošle godine, pojavio se i taj 9.2.0 patch (200+ MB bez značajnijeg updatea baze igrača, momci u SI Games jesu debelo zasrali u vanilla verziji, samo da bi se pojavila na tržištu u vreme na koje su nas navikli tokom prethodnih godina). Sa prošlogodišnjim izdanjem menadžera nisam imao živaca da igram sa našim klubovima jer su se igrači vukli kao puževi po terenu. Srećom, to ovde više nije slučaj, pa sam između Nove godine i Božića uspeo da odigram jednu sezonu sa Zvezdom.

U početku sam imao dosta problema sa postavljanjem taktike, jer sam ja navikao da igram u poprilično ofanzivnoj 4-3-3 formaciji, što ovde nije davalo nikakve rezultate. Napadači su strašno oslabljeni jer se većina golova postiže šutevima van šesnaesterca, pa se neretko dešava da čak i štoperi tokom sezone upišu više pogodaka od klasičnih špiceva. To je automatski značilo ojačavanje sredine terena nauštrb napada, tako da sam na kraju ostao samo sa jednim igračem napred. Probao sam zaista dosta taktika, što svojih, što tuđih, i na kraju ostao pri Vitalijevoj 4-1-4-1 taktici, koja baš i nije preterano izdašna što se golova tiče, ali makar donosi rezultat.

Kao i uvek – prvo sam duboko zaronio u fudbalsku pijacu. Kao i uvek, naši velikani imaju gomilu precenjenih igrača koji ne znaju da igraju, ali se zato za njih mogu uzeti dobre pare. Prijatno iznenađenje je i neverovatno veliko interesovanje stranih klubova za igrače iz naše lige, te se lako može desiti da prodate igrače i po četvorostruko većim sumama od realne cene. Globalnu zamerku bih mogao uputiti neobjašnjivim fluktuacijama cena igrača. Naime, često će se dešavati da igrač koji vredi oko 250k najednom vredi preko miliona, da bi se nedelju-dve kasnije „vratio“ na svoju uobičajenu cenu. Da li je to posledica verzije koju igram ili ozbiljan bug – nemam pojma, ali ume da mi zasmeta.

Dakle, prvi korak po dolasku na kormilo kluba iz Ljutica Bogdana bio je da se oslobodim viška igrača i napravim mesta za daleko talentovanije južnoameričke igrače. Klub su napustili: Boban Bajković (GK, Rennais, 450k), Nikola Trajković (MRC, Al-Hilal, 1.5M), Ibrahima Gueye (DC, Elfsborg, 1M), Grzegorz Bronowicki (WBL, Crystal Palace, 2.5M), Saša Radivojević (GK, Panionios, 400k), Ivan Ranđelović (GK, Stoke, 750k), Vukašin Dević (DC, Nimes, 250k), Betoligar Misdongarde (FC, Verona, 750k), a u zimskom prelaznom roku još i Pavle Ninkov (WBR, OB, 900k). Pošto niko nije želeo da ih kupi, Branimir Subašić i Nikola Lazetić su otišli na pozajmicu u Buyuksehir, odnosno Ergotelis.

Zahvaljujući početnom budžetu od 3M i novcem od prodaje igrača (iako mi je dozvoljeno da koristim samo 60 % novca od transfera, zbog dugova kluba), doveo sam sledeća pojačanja: Emilio Zelaya (FC, Central, 1.2M), Alejandro Bernal (DM, Deportivo Cali, 160k), Nemanja Pejčinović (DC, Rad, 425k), Braynner Garcia (WBR, Bucaramanga, 375k), Celso Borges (AMC, Saprissa, 900k), Matej Rapnik (DC, Hearts, 1.5M), Lazar Popović (FC, Čukarički, 220k), Binya (DM, Benfica, 240k), Giorgi Makaridze (GK, Dinamo Tbilisi, 650k), Jose Raphael Alamo (GK, Jaguares, 1.9M), Jonathan Cristaldo (FC, Velez, 600k), Rene Mihelić (AMLC, Maribor, 140k), German Voboril (WBL, San Lorenzo, 1M), Nikola Komazec (AML, Hajduk Rodić MB, 450k), Jose Daniel Guerrero (AMR, Atlante, 40k), Marin Tomasov (AMC, Zadar, 250k) i još nekoliko igrača iz Afrike i Azije za male pare, koji će konkurisati za prvi tim tek u nekoj od sledećih sezona. Kao slobodni igrači stigli su i: Goran Gavrančić (DC), Akram Nashat (AMC) i Perica Ognjenović (AMR). U zimskom prelaznom roku sam kupio još par igrača: Haris Handžić (FC, Sarajevo, 500k) i Robert Lewandowski (FC, Lech, 1.3M).

Kao što rekoh, bilo je dosta problema prilikom traženja prave taktike, ali pre svega u pripremnom periodu, te sam sezonu odigrao gotovo perfektno – sa samo jednim porazom. Taj jedini poraz sam doživeo na samom kraju sezone, od Partizana i to na Marakani rezultatom 1:0. Ali sve to sam im naplatio bukvalno za tri dana kada se igrale finale Lav Kupa Srbije, u kojem sam ljute rivale glatko dobio 3:0 i okitio se duplom krunom. Odličan uspeh predstavlja i činjenica da sam „grobare“ ostavio čitavih 15 bodova na tabeli, kao i to da imam veoma mlad prvi tim, sa prosekom godina jedva preko 24. Ne planiram nikoga od bitnijih igrača da prodam, para ima dovoljno (naskupilo se oko 6M evra u transfer budžetu), ali više imam problema sa malim budžetom za plate igrača, pa ću morati ozbiljno da porazgovaram sa upravom po tom pitanju. Brine me i konkurencija, tj. nedostatak iste, jer su naši klubovi pravi rasadnici igrača za Evropu, a uopšte se ne pojačavaju. Samo Partizan je u ovoj sezoni prodao 5-6 solidnih igrača, a doveli su samo jedno pojačanje i to vrlo sumljivog kvaliteta.

Sasvim sam zadovoljan i rezultatima u Evropi, tačnije u UEFA Kupu. U predkvalifikacijama su pali slovenački Interblock (4:1 kod kuće i poraz 4:3 u gostima) i Club Brugge (1:1 u gostima i minimalna pobeda 1:0 kod kuće). U nastavku takmičenja sam dobio solidno jaku grupu: AC Milan, Deportivo, Everton i Austria Wien. Očekivao sam da dobijem dve utakmice kada sam domaćin (Everton i Austria), a na gostovanji sam bio ubeđen da nema šta da tražim. Međutim, prva utakmica protiv Deportiva me je u potpunosti demantovala jer sam izvukao 2:2 na Riazoru. Ipak me je Everton vrlo brzo vratio na zemlju sa glatkim porazom od 4:1 kod kuće. Na gostovanju u Milanu je bilo više nego očigledno da će „rosoneri“ biti pobednici ovog takmičenja – poraz istim rezultatom 4:1. U poslednjoj utakmici samo me je pobeda protiv Austrije iz Beča vodila dalje. Nije bilo preterano teško uz verne navijače – ovoga puta ja sam slavio rezultatom 4:1 i tako dočekao proleće u Evropi. Tamo me je čekala Aston Villa, protiv koje smo se lavovski borili, ali obe utakmice izgubili sa 1:0. Nadam se da će biti bolje u novoj sezoni, gde se nadam trećem mestu u grupi u LŠ i prezimljavanju u UEFA Kupu.

Dok ovo pišem već sam duboko zagazio u narednu sezonu i za sada sam zadovoljan kako stvari teku. To bi značilo da ćete skoro sigurno čitati i nastavak ove Zvezdine storije...



No comments: