Saturday, July 12, 2008

Rimejkofobija





Pre nekih dva meseca sam kukumavčio o tome kako bi bilo lepo da se napravi Colonization 2. Sid Meier i Firaxis su izgleda čuli moje vapaje i pre nešto više od mesec dana najavili novu igru - Civilization 4: Colonization!

Ali zašto ja nisam zadovoljan? Zašto sam sumnjičav, skeptičan? Zato što ne mogu da se otmem utisku da je u pitanju samo jedna maestralno urađena modifikacija četvrte inkarnacije Civa prebačena u sužen vremenski period kolonizacije Amerike. Ko se jednom o mleko opeče, taj i u jogurt duva. Da, baš tako, pre 3-4 godine sam sa nestrpljenjem iščekivao rimejk još jedne Meierove legende Piratesa, odbrojavajući dana do trenutka kada ću ponovo moći da na svom jedrenjaku krstarim Karibima sa jolly rogerom na zastavi. Zanimalo me je šta će novo ubaciti, kako će uspeti da poboljšaju ionako već skoro perfektnu igru, razmišljao šta bih ja stavio. Sav srećan sam otišao do tezge lokalnog pirata, pljunuo 300 dinara za 2 CD-a i instalirao igru. Posle oko sat vremena igranja – bio sam zgrožen! Od jedne ozbiljne simulacije piratskog načina života, dežmekasti Sid je uspeo da napravi igru za decu. Ostavimo sad na stranu što je u igri sve fino i krasno, što nema ni kapi krvi u duelima koji izgledaju krajnje naivno, najveće razočarenje je bilo to što ne postoji skoro ništa novo! Cepidlake bi rekle, dobro tu je mini igra prilikom osvajanja gradova, te ples za osvajanje srca guvernerskih ćerki, ali zar je to sve što je nekad genijalni Meier uspeo da „smisli“. Povrh svega, u očiglednoj žurbi da se igra pojavi na rafovima pred božićni rush, ostala je prepuna bagova. Zato se plašim za sudbinu nove Kolonizacije. Plašim se da to opet ne bude precrtani original od pre 10+ godina u novom Civ4 endžinu. Da ne bude samo još jedan način za izvlačenje još novca na račun stare slave. Jedino što mi možda malo uliva nadu je činjenica da će biti standalone igra, tj. da neće zahtevati prethodnu instalaciju Civ4.


No comments: