Monday, July 21, 2008

Simon čudotvorac




Nakon instalacije četvrtog nastavka prve point & click avanture koju sam odigrao na Amigi, osetio sam izvesnu dozu sete za onim što je nekada ova igra predstavljala. Biser Adventure Softa, avantura na čijem bi humoru pozavidele i LucasArtsove igre iz njihovih najboljih vremena, Sajmon jednostavno nije imao premca. Simpatična parodija na bajke, popularnu literaturu i filmove, bila je ujedno i prva avantura koju sam prešao skoro do kraja, u čemu su me sprečile loše snimljene sedma i osma disketa. Kasnije sam prešao Secret of the Monkey Island doduše takođe uz malo gvirenja u odlično urađeni walkthrough u jednom od Svetova Igara. Kada sam se igrom slučaja domogao do određenog broja LSD diskova (za neupućene, u pitanju su diskovi sa rešenjima, uputstvima i cheatovima za mnoge Amiga igre, što je u ono vreme bez interneta bilo pravo bogatstvo), na jednom od njih sam našao i rešenje za Simona, koje sam preveo na spski i kao svojevrsno sećanje na ovu igru, doba Amiga računara i moje srednjoškolske dane, postavljam ga ovde u celosti...

---------------------------------------------------------------------------------------------

Kada dođeš u Fleur Deli automatski ćeš pročitati pismo od Kalipsa. Pročitaj ga pažljivo. Otvori fioku u Kalipsovom stolu i iz nje uzmi makaze. Uzmi magnet sa frižidera i izađi napolje. Idi nadesno, kod kovača uzmi konopac i klepetušu od zvona. Idi desno do trga gde ćeš naići na prevaranta. On ti trenutno nije potreban pa se nemoj upuštati u razgovor sa njim. Idi levo i uzmi merdevine naslonjene na zid kuće. Uđi u kuću i pokupi lek protiv prehlade i posudu za uzorke. Vrati se do trga i idi desno. Prođi pored prodavnice i idi desno do krčme „Drunken Druid“. Unutra pokupi šibice sa slot mašine i razgovaraj sa barmenom. Uđi u drugu prostoriju. Naići ćeš na gomilu druida koji pričaju. Pričaj sa njima dok od tebe ne zatraže da im doneseš magični štap. Vrati se u bar i upotrebi makaze na patuljku koji spava i uzmi mu bradu. Izađi iz bara, izađi iz sela i uputi se u šumu. Idi do veštičine kuće i upotrebi ručku na bunaru. Pokupi kantu sa vodom koju si izvukao iz bunara. U šumi popričaj sa oborenim stablom u kome žive crvi, koji će od tebe tražiti da im doneseš parče kvalitetnog drveta. Nađi varvarina i izvuci mu trn iz noge. On će ti zauzvrat dati pištaljku. Nađi drvo sa sovom i pokupi pero koje ispadne. Popričaj sa sovom. U centru šume pokupi kamen sa natpisom. Stavi bradu i uđi u patuljački rudnik (lozinka je napisana na kamenu koji si pokupio). Idi uz stepenice na desnoj strani i naići ćeš na dva pijana patuljka. Iskoristi pero i ispašće im ključ. Pokupi ga i izađi iz rudnika. Pored rudnika je građevina sa dvoja velika vrata. Ispred vrata pokupi papir koji je ispod kamena i odnesi ga u prodavnicu. Pored rudnika ćeš naići i na drvoseču koji je ostao bez posla. Treba da mu nađeš specijalan metal myrthil, a od njega ćeš dobiti detektor metala. Treći put od rudnika vodi do gušterove kućice. Pravi mu društvo na rođendanu. Gulaš koji ti ponudi stavi u posudu za uzorke. Idi do mosta na kome ti trol ne dozvoljava da prođeš dalje. Daj mu pištaljku i gledaj šta će se dogoditi. Pređi preko mosta i naići ćeš na tupana koji ima problema sa semenom. Polij seme vodom iz kante i tupan će otići. Pokupi seme. Idi do klisure i spusti se dole uz pomoć lijane. Razgovaraj sa Golumom. Pošto on treba da spremi večeru daj mu posudu sa gulašom, a on će ti ostaviti štap za pecanje. Zabacuj štap sve dok iz vode ne izvadiš prsten. Idi do zamka i upotrebi klepetušu na zvonu. Popni se u toranj preko kose koja ispadne kroz prozor. U tornju ćeš naći Repulsaru pola devojku-pola svinju. Poljubi je i pretvoriće se u svinju. Pokupi je, a zatim se vrati do Kalipsove kuće. Iza kuće je gomila komposta. Baci seme na kompost i izrašće lubenica. Idi do kuće gde si pokupio merdevine i produži desno. Tu je kuća sa vratima od čokolade. Pusti svinju da pojede čokoladna vrata. Uđi unutra i pokupi šešir sa mrežom i dimilicu. Upotrebi šibice na dimilici, a zatim dimilicu na košnici i pokupi vosak. Idi nazad u krčmu i od barmena zatraži piće. Dok ga on pravi upotrebi vosak na buretu i dobićeš karte i kupon za besplatno pivo. Zatim pokupi bure. Idi nazad do rudnika (na ulazu obavezno stavi bradu). Čuvaru daj bure i idi sa njim u podrum. Pokupi kuku i pričaj sa patuljkom u sredini. Idi do patuljka za stolom i spusti se niz stepenice sa leve strane. Upotrebi ključ na vratima, a čuvaru u riznici daj karte i kupon za pivo, a od njega ćeš dobiti dragulj. Idi do prevaranta na trgu i prodaj mu dragulj za 20 zlatnika. Za njih kupi čekić i belo piće. Ispred je kutija koju treba da otvoriš. Odvešće te do goblina. Pokupi kost od pacova i knjigu čarolija. U knjizi ćeš naći parče papira. Upotrebi papir na vratima i kost na bravi. Ključ ce pasti na papir, izvuci papir, uzmi ključ i upotrebi ga na vratima. Pokupi metalnu kantu. Idi niz stepenice. Pokupi mint bombone i razgovaraj sa druidom. Pošto je sujeveran skini prsten dok pričaš sa njim. Druidi se mogu pretvoriti u životinje kada je mesec pun. Stavi kantu druidu na glavu i pokazi mu svetleći štap. Pretvoriće se u žabu i otići. Da bi se sakrio od goblina uđi u spravu za mučenje (iron maiden). Izađi kada goblini prođu. Vratiće se žaba i dati ti testeru pomoću koje ćeš izaći iz prostorije. Pronađi barda sa trubom. Upotrebi lubenicu na trubi da bi je zapušio. Uzmi trubu pod izgovorom da ćeš je odneti na popravku. Idi do gušterove kuće i pomeri kutiju. Otvori vrata u podu i siđi dole. Čekićem zakucaj dasku koja je popustila. Na ostrvu lobanje pokupi žablji otrov. Pored gušterove kuće je pećina koja vodi ka planini. Upotrebi detektor za metal i ostavi ga tamo gde se pojave očitavanja. Idi do diva koji spava i upotrebi trubu. On će rukom oboriti drvo i tako ti napraviti most preko provalije. Naići ćeš na zmajevu pećinu. Uđi unutra i saznaćeš da zmaj ima prehladu. Daj mu lek i pokupi aparat za gašenje požara. Iznad pećine je kamen. Možeš se popeti gore koristeći kuku na kamenu. Upotrebi magnet na kanapu i baci ga dole kroz rupu. Tako kupi zmajev novac dok ne budeš pun. Idi dalje planinom dok ne naiđeš na klinove za penjanje. Pokupi kamen koji tu nađeš. Idi desno po ledenoj ivici dok ne dođeš do drveta koje priča. Upotrebi belo piće na drvetu i reci će ti nekoliko magičnih reči. Idi do kovača i izvadi fosil iz kamena koji si pokupio na planini. Odnesi ga Dr. Von Jonesu i reci mu da kopa kod detektora za metal. Prati ga i pokupi mythril sa gomile zemlje koju je iskopao. Idi do kovača i iskuj od mythrila sekiru za drvoseču. Idi do drvoseče i daj mu sekiru. Uđi u njegovu kuću i pokupi klin. Upotrebi aparat za gašenje na kaminu i pomeri kuku. Uđi u kamin i naići ćeš na razne vrste drveta. Pokupi mahagoni i odnesi ga crvima u šumi. Toliko će im se svideti da ce ući u njega dok je još uvek u inventaru. Idi u zamak gde si našao Repulsaru i pusti crve da pojedu pod. Spusti se dole i otvori grob. Popričaj sa mumijom. Povuci zavoj i pokupi magični štap. Vrati se u selo i daj štap druidima u krčmi. Završio si prvi deo igre.

U selu poseti druida i daj mu žablji otrov u zamenu za napitak. Sada idi kod veštice u šumu.Uđi u kuću i igraj igru sa njom. Kada pobediš i dobiješ metlu, ona će se pretvoriti u zmaja. Pretvori se u miša i pobegni kroz mišju rupu. Idi do mesta na planini sa klinovima i stavi onaj koji nedostaje (pokupio si ga kod drvoseče). Sneško ti blokira prolaz. Upotrebi mint bombone i prolaz je slobodan ka Tower of Doom. Upotrebi metlu da bi došao do vrata. Upotrebi napitak koji si dobio od druida i prođi kroz pukotinu na vratima. Tvoj pas će ti omoguciti da dođes do vrta gde ćeš pokupiti dlaku. Pokupi list i kamenčić, uđi u kantu i unutra ćeš naći šibicu. Kreći se napred sve dok ne naiđeš na list lokvanja. Upotrebi šibicu na lokvanju, zatim i list i dobićeš brodić. Otplovi do semenja i pokupi ga. Vrati se i iskoristi kamen na semenju da bi dobio ulje. Stavi ulje na čep i upotrebi dlaku da bi ga otvorio. Otplovi na drugi kraj bare. Idi do žabe koja će te napasti i umalo pojesti. Pogledaj u vodu i uhvati punoglavca. Pricaj sa žabom i ona će otići. Pusti punoglavca u vodu i pojedi pečurku. Vratićeš se u normalnu veličinu. Pokupi granu i otvori vrata. Uđi u zgradu i pokupi koplje. Kad pobegneš u vrt, vrati se u zgradu i upotrebi granu na kutiji sa čudovištem. Pokupi štit. Idi niz stepenice. Uzmi škrinju na desnoj strani i vrati se. Stavi škrinju na blok i pomeri polugu dva puta. Uzmi sveće sa bloka i pomoću koplja dohvati lobanju. Idi gore u Sordidovu sobu. Pokupi knjigu i pogledaj je. Uzmi štapić sa stola, uzmi čarapu i torbu. Upotrebi čarapu na torbi a zatim dobijeni predmet upotrebi na mišjoj rupi. Uhvatićeš miša. Idi na gore i pričaj sa demonima. Uzmi hemikalije i knjigu. Pročitaj knjigu, upotrebi hemikalije na štitu i okači ga o kuku. Vrati se u Sordidovu sobu i pričaj sa ogledalom. Ako čujes prava imena demona možeš se vratiti gore. Pošalji demone kući. Reći će ti nešto o teleportu. Upotrebi ga i idi u Fiery Pits. Pokupi kamen i mladicu drveta. Pričaj sa čovekom koji ce ti dati brošure. Pogledaj ih i upotrebi elastičnu traku sa mladicom. Katapultom koji si napravio gađaj požarno zvono. Čovek ce pobeći, a ti pokupi suvenir šibice i produži u Fiery Pit. Na putu do Sordida pokupi vosak za pod. Kada vidiš Sordida upotrebi štapić na njemu. Pošto jama nije u plamenu, upotrebi šibice na njemu i baci štapić u jamu. Ali Sordid ustaje iz mrtvih i kreće da te ubije. Telefonski poziv će ti spasiti život. Kada Sordid dovoljno priđe upotrebi na njemu vosak za pod i zauvek si završio sa njim. A i sa igrom:)

No comments: