Monday, July 21, 2008

Simon čudotvorac




Nakon instalacije četvrtog nastavka prve point & click avanture koju sam odigrao na Amigi, osetio sam izvesnu dozu sete za onim što je nekada ova igra predstavljala. Biser Adventure Softa, avantura na čijem bi humoru pozavidele i LucasArtsove igre iz njihovih najboljih vremena, Sajmon jednostavno nije imao premca. Simpatična parodija na bajke, popularnu literaturu i filmove, bila je ujedno i prva avantura koju sam prešao skoro do kraja, u čemu su me sprečile loše snimljene sedma i osma disketa. Kasnije sam prešao Secret of the Monkey Island doduše takođe uz malo gvirenja u odlično urađeni walkthrough u jednom od Svetova Igara. Kada sam se igrom slučaja domogao do određenog broja LSD diskova (za neupućene, u pitanju su diskovi sa rešenjima, uputstvima i cheatovima za mnoge Amiga igre, što je u ono vreme bez interneta bilo pravo bogatstvo), na jednom od njih sam našao i rešenje za Simona, koje sam preveo na spski i kao svojevrsno sećanje na ovu igru, doba Amiga računara i moje srednjoškolske dane, postavljam ga ovde u celosti...

---------------------------------------------------------------------------------------------

Kada dođeš u Fleur Deli automatski ćeš pročitati pismo od Kalipsa. Pročitaj ga pažljivo. Otvori fioku u Kalipsovom stolu i iz nje uzmi makaze. Uzmi magnet sa frižidera i izađi napolje. Idi nadesno, kod kovača uzmi konopac i klepetušu od zvona. Idi desno do trga gde ćeš naići na prevaranta. On ti trenutno nije potreban pa se nemoj upuštati u razgovor sa njim. Idi levo i uzmi merdevine naslonjene na zid kuće. Uđi u kuću i pokupi lek protiv prehlade i posudu za uzorke. Vrati se do trga i idi desno. Prođi pored prodavnice i idi desno do krčme „Drunken Druid“. Unutra pokupi šibice sa slot mašine i razgovaraj sa barmenom. Uđi u drugu prostoriju. Naići ćeš na gomilu druida koji pričaju. Pričaj sa njima dok od tebe ne zatraže da im doneseš magični štap. Vrati se u bar i upotrebi makaze na patuljku koji spava i uzmi mu bradu. Izađi iz bara, izađi iz sela i uputi se u šumu. Idi do veštičine kuće i upotrebi ručku na bunaru. Pokupi kantu sa vodom koju si izvukao iz bunara. U šumi popričaj sa oborenim stablom u kome žive crvi, koji će od tebe tražiti da im doneseš parče kvalitetnog drveta. Nađi varvarina i izvuci mu trn iz noge. On će ti zauzvrat dati pištaljku. Nađi drvo sa sovom i pokupi pero koje ispadne. Popričaj sa sovom. U centru šume pokupi kamen sa natpisom. Stavi bradu i uđi u patuljački rudnik (lozinka je napisana na kamenu koji si pokupio). Idi uz stepenice na desnoj strani i naići ćeš na dva pijana patuljka. Iskoristi pero i ispašće im ključ. Pokupi ga i izađi iz rudnika. Pored rudnika je građevina sa dvoja velika vrata. Ispred vrata pokupi papir koji je ispod kamena i odnesi ga u prodavnicu. Pored rudnika ćeš naići i na drvoseču koji je ostao bez posla. Treba da mu nađeš specijalan metal myrthil, a od njega ćeš dobiti detektor metala. Treći put od rudnika vodi do gušterove kućice. Pravi mu društvo na rođendanu. Gulaš koji ti ponudi stavi u posudu za uzorke. Idi do mosta na kome ti trol ne dozvoljava da prođeš dalje. Daj mu pištaljku i gledaj šta će se dogoditi. Pređi preko mosta i naići ćeš na tupana koji ima problema sa semenom. Polij seme vodom iz kante i tupan će otići. Pokupi seme. Idi do klisure i spusti se dole uz pomoć lijane. Razgovaraj sa Golumom. Pošto on treba da spremi večeru daj mu posudu sa gulašom, a on će ti ostaviti štap za pecanje. Zabacuj štap sve dok iz vode ne izvadiš prsten. Idi do zamka i upotrebi klepetušu na zvonu. Popni se u toranj preko kose koja ispadne kroz prozor. U tornju ćeš naći Repulsaru pola devojku-pola svinju. Poljubi je i pretvoriće se u svinju. Pokupi je, a zatim se vrati do Kalipsove kuće. Iza kuće je gomila komposta. Baci seme na kompost i izrašće lubenica. Idi do kuće gde si pokupio merdevine i produži desno. Tu je kuća sa vratima od čokolade. Pusti svinju da pojede čokoladna vrata. Uđi unutra i pokupi šešir sa mrežom i dimilicu. Upotrebi šibice na dimilici, a zatim dimilicu na košnici i pokupi vosak. Idi nazad u krčmu i od barmena zatraži piće. Dok ga on pravi upotrebi vosak na buretu i dobićeš karte i kupon za besplatno pivo. Zatim pokupi bure. Idi nazad do rudnika (na ulazu obavezno stavi bradu). Čuvaru daj bure i idi sa njim u podrum. Pokupi kuku i pričaj sa patuljkom u sredini. Idi do patuljka za stolom i spusti se niz stepenice sa leve strane. Upotrebi ključ na vratima, a čuvaru u riznici daj karte i kupon za pivo, a od njega ćeš dobiti dragulj. Idi do prevaranta na trgu i prodaj mu dragulj za 20 zlatnika. Za njih kupi čekić i belo piće. Ispred je kutija koju treba da otvoriš. Odvešće te do goblina. Pokupi kost od pacova i knjigu čarolija. U knjizi ćeš naći parče papira. Upotrebi papir na vratima i kost na bravi. Ključ ce pasti na papir, izvuci papir, uzmi ključ i upotrebi ga na vratima. Pokupi metalnu kantu. Idi niz stepenice. Pokupi mint bombone i razgovaraj sa druidom. Pošto je sujeveran skini prsten dok pričaš sa njim. Druidi se mogu pretvoriti u životinje kada je mesec pun. Stavi kantu druidu na glavu i pokazi mu svetleći štap. Pretvoriće se u žabu i otići. Da bi se sakrio od goblina uđi u spravu za mučenje (iron maiden). Izađi kada goblini prođu. Vratiće se žaba i dati ti testeru pomoću koje ćeš izaći iz prostorije. Pronađi barda sa trubom. Upotrebi lubenicu na trubi da bi je zapušio. Uzmi trubu pod izgovorom da ćeš je odneti na popravku. Idi do gušterove kuće i pomeri kutiju. Otvori vrata u podu i siđi dole. Čekićem zakucaj dasku koja je popustila. Na ostrvu lobanje pokupi žablji otrov. Pored gušterove kuće je pećina koja vodi ka planini. Upotrebi detektor za metal i ostavi ga tamo gde se pojave očitavanja. Idi do diva koji spava i upotrebi trubu. On će rukom oboriti drvo i tako ti napraviti most preko provalije. Naići ćeš na zmajevu pećinu. Uđi unutra i saznaćeš da zmaj ima prehladu. Daj mu lek i pokupi aparat za gašenje požara. Iznad pećine je kamen. Možeš se popeti gore koristeći kuku na kamenu. Upotrebi magnet na kanapu i baci ga dole kroz rupu. Tako kupi zmajev novac dok ne budeš pun. Idi dalje planinom dok ne naiđeš na klinove za penjanje. Pokupi kamen koji tu nađeš. Idi desno po ledenoj ivici dok ne dođeš do drveta koje priča. Upotrebi belo piće na drvetu i reci će ti nekoliko magičnih reči. Idi do kovača i izvadi fosil iz kamena koji si pokupio na planini. Odnesi ga Dr. Von Jonesu i reci mu da kopa kod detektora za metal. Prati ga i pokupi mythril sa gomile zemlje koju je iskopao. Idi do kovača i iskuj od mythrila sekiru za drvoseču. Idi do drvoseče i daj mu sekiru. Uđi u njegovu kuću i pokupi klin. Upotrebi aparat za gašenje na kaminu i pomeri kuku. Uđi u kamin i naići ćeš na razne vrste drveta. Pokupi mahagoni i odnesi ga crvima u šumi. Toliko će im se svideti da ce ući u njega dok je još uvek u inventaru. Idi u zamak gde si našao Repulsaru i pusti crve da pojedu pod. Spusti se dole i otvori grob. Popričaj sa mumijom. Povuci zavoj i pokupi magični štap. Vrati se u selo i daj štap druidima u krčmi. Završio si prvi deo igre.

U selu poseti druida i daj mu žablji otrov u zamenu za napitak. Sada idi kod veštice u šumu.Uđi u kuću i igraj igru sa njom. Kada pobediš i dobiješ metlu, ona će se pretvoriti u zmaja. Pretvori se u miša i pobegni kroz mišju rupu. Idi do mesta na planini sa klinovima i stavi onaj koji nedostaje (pokupio si ga kod drvoseče). Sneško ti blokira prolaz. Upotrebi mint bombone i prolaz je slobodan ka Tower of Doom. Upotrebi metlu da bi došao do vrata. Upotrebi napitak koji si dobio od druida i prođi kroz pukotinu na vratima. Tvoj pas će ti omoguciti da dođes do vrta gde ćeš pokupiti dlaku. Pokupi list i kamenčić, uđi u kantu i unutra ćeš naći šibicu. Kreći se napred sve dok ne naiđeš na list lokvanja. Upotrebi šibicu na lokvanju, zatim i list i dobićeš brodić. Otplovi do semenja i pokupi ga. Vrati se i iskoristi kamen na semenju da bi dobio ulje. Stavi ulje na čep i upotrebi dlaku da bi ga otvorio. Otplovi na drugi kraj bare. Idi do žabe koja će te napasti i umalo pojesti. Pogledaj u vodu i uhvati punoglavca. Pricaj sa žabom i ona će otići. Pusti punoglavca u vodu i pojedi pečurku. Vratićeš se u normalnu veličinu. Pokupi granu i otvori vrata. Uđi u zgradu i pokupi koplje. Kad pobegneš u vrt, vrati se u zgradu i upotrebi granu na kutiji sa čudovištem. Pokupi štit. Idi niz stepenice. Uzmi škrinju na desnoj strani i vrati se. Stavi škrinju na blok i pomeri polugu dva puta. Uzmi sveće sa bloka i pomoću koplja dohvati lobanju. Idi gore u Sordidovu sobu. Pokupi knjigu i pogledaj je. Uzmi štapić sa stola, uzmi čarapu i torbu. Upotrebi čarapu na torbi a zatim dobijeni predmet upotrebi na mišjoj rupi. Uhvatićeš miša. Idi na gore i pričaj sa demonima. Uzmi hemikalije i knjigu. Pročitaj knjigu, upotrebi hemikalije na štitu i okači ga o kuku. Vrati se u Sordidovu sobu i pričaj sa ogledalom. Ako čujes prava imena demona možeš se vratiti gore. Pošalji demone kući. Reći će ti nešto o teleportu. Upotrebi ga i idi u Fiery Pits. Pokupi kamen i mladicu drveta. Pričaj sa čovekom koji ce ti dati brošure. Pogledaj ih i upotrebi elastičnu traku sa mladicom. Katapultom koji si napravio gađaj požarno zvono. Čovek ce pobeći, a ti pokupi suvenir šibice i produži u Fiery Pit. Na putu do Sordida pokupi vosak za pod. Kada vidiš Sordida upotrebi štapić na njemu. Pošto jama nije u plamenu, upotrebi šibice na njemu i baci štapić u jamu. Ali Sordid ustaje iz mrtvih i kreće da te ubije. Telefonski poziv će ti spasiti život. Kada Sordid dovoljno priđe upotrebi na njemu vosak za pod i zauvek si završio sa njim. A i sa igrom:)

Wednesday, July 16, 2008

Bavite se sportom, recite NE Falloutu 3




Verovatno su sličnu poruku na umu imali i australijski cenzori kada su Fallout 3 žigosali pečatom na kome je velikim crvenim slovima ispisano denied. Da, i pre nego što se pojavila, igra je okarakterisana kao štetna po australijsku mladež zbog prekomerne upotrebe narkotika u njoj. Kako je njihovom rejting sistemu najviša stepenica 15+, tj. ne postoji nekakva 18+ ili M rated kategorija, igra je tako proglašena nepodobnom u Australiji i neće se moći naći na rafovima tamošnjih prodavnica.

Većina igračke populacije trenutno nema previše informacija o samoj igri, pa ni o načinu i zastupljenosti upotrebe droge, ali i pored toga smatram da je ovakva odluka previše spartanska. Upotreba narkotika u igrama, kao i njihovo spominjanje, nisu uopšte novost u svetu igara. Hell, pa i u Falloutu 2 smo pre deset godina imali iste te Stimpackove, različite prirodne halucinogene, feat koji omogućava jače dejstvo pomenutih narkotika, ali i vašeg lika čini pravim addictom i slično. Pa još sam kao klinac u Eliti prevozio ilegalne narkotike i zarađivao milione kredita na račun toga što sam od humanoidnih guštera pravio narkomane...i nije mi bilo nimalo žao zbog toga, niti sam poželeo da nešto slično, samo u ovozemaljskim uslovima radim kada porastem. Budimo i malo relaniji – svi ti WWII shooteri imaju sistem obnavljanja energije preko madpackova. Šta mislite, šta se nalazi u tim kutijicama sa crvenim krstom. Par zavoja i stručak hajdučke trave i bokvice da zaustave krvarenje i ublaže bolove. A koja supstanca je u WWII korišćena kao ultimativni painkiller? Morfijum, jel` to beše isto neka droga, ne sećam se dobro. Hej, pa i u drugim Bethesdinim igrama se pominju narkotici: Elder Scrolls serijal ne mogu da zamislim bez scoome ili moon sugara koji kratkotrajno boostuju atribute vašeg lika, ili jedan obični cyrodillic brandy za opuštanje posle dobrog fajta. Drug and alcohol related topics! Let`s ban Oblivion and Morrowind too! No dobro, hajde da dodamo da su u ovim igrama narkotici svrstani u ilegalne supstance te će vas svemirska policija dobro oglobiti ako vas uhvate u švercu, dok ćete mesečev šećer moći prodati samo sumljivom tipu u mračnom ćošku, dok legalni trgovci neće hteti ni da pričaju sa vama dok imate to „đubre“ u inventaru. Fora sa tim „ilegalno“ ili „nezakonito“ teško bi se mogla primeniti na jedan post-apokaliptični milje u koji je smešten Fallout, jer u sveopštem haosu i anarhiji teško da postoji nekakva „društvena tvorevina“ koja bi mogla da donese i sprovodi svoju odluku o „zabranjenim supstancama“.

No, kako stvari trenutno stoje, Fallout neće biti odbačen samo od strane australijskih cenzora nego i od većeg dela igračke populacije, pogotovo pasioniranih Fallout igrača. Jer posle prvih trailera viđenih na ovogodišenjem E3 sajmu, mnogi su razočarani jer su njihove najgore noćne more potvrđene – Fallout nije ništa drugo do Oblivion with guns, igra koja po svemu više liči na kakav SF shooter iz trećeg lica, nego na nastavak jedne od najboljih RPG igara ikada.

Igra će izaći kada izađe, tek tada će se videti koliko je bacanje hejta na Bethesdu opravdano/neopravdano, a ja se iskreno nadam da drugi neće poći putem kojim je krenula Australija i proglasiti je nepodobnom pod izgovorom da kvari omladinu. Ali možda je ovim gestom „kengurima“ učinjena usluga, pa će tamošnji fanboyevi moći ponosno da tvrde da postoje samo DVA Fallouta. Only time will tell...and Bethesda!


Saturday, July 12, 2008

Rimejkofobija





Pre nekih dva meseca sam kukumavčio o tome kako bi bilo lepo da se napravi Colonization 2. Sid Meier i Firaxis su izgleda čuli moje vapaje i pre nešto više od mesec dana najavili novu igru - Civilization 4: Colonization!

Ali zašto ja nisam zadovoljan? Zašto sam sumnjičav, skeptičan? Zato što ne mogu da se otmem utisku da je u pitanju samo jedna maestralno urađena modifikacija četvrte inkarnacije Civa prebačena u sužen vremenski period kolonizacije Amerike. Ko se jednom o mleko opeče, taj i u jogurt duva. Da, baš tako, pre 3-4 godine sam sa nestrpljenjem iščekivao rimejk još jedne Meierove legende Piratesa, odbrojavajući dana do trenutka kada ću ponovo moći da na svom jedrenjaku krstarim Karibima sa jolly rogerom na zastavi. Zanimalo me je šta će novo ubaciti, kako će uspeti da poboljšaju ionako već skoro perfektnu igru, razmišljao šta bih ja stavio. Sav srećan sam otišao do tezge lokalnog pirata, pljunuo 300 dinara za 2 CD-a i instalirao igru. Posle oko sat vremena igranja – bio sam zgrožen! Od jedne ozbiljne simulacije piratskog načina života, dežmekasti Sid je uspeo da napravi igru za decu. Ostavimo sad na stranu što je u igri sve fino i krasno, što nema ni kapi krvi u duelima koji izgledaju krajnje naivno, najveće razočarenje je bilo to što ne postoji skoro ništa novo! Cepidlake bi rekle, dobro tu je mini igra prilikom osvajanja gradova, te ples za osvajanje srca guvernerskih ćerki, ali zar je to sve što je nekad genijalni Meier uspeo da „smisli“. Povrh svega, u očiglednoj žurbi da se igra pojavi na rafovima pred božićni rush, ostala je prepuna bagova. Zato se plašim za sudbinu nove Kolonizacije. Plašim se da to opet ne bude precrtani original od pre 10+ godina u novom Civ4 endžinu. Da ne bude samo još jedan način za izvlačenje još novca na račun stare slave. Jedino što mi možda malo uliva nadu je činjenica da će biti standalone igra, tj. da neće zahtevati prethodnu instalaciju Civ4.


Monday, July 7, 2008

Đe si Diablo, sto godina...

U svetlu nedavnih Blizzardovih teasera oko izlaska trećeg nastavka Diabla i hypea koji u poslednjih 5-6 dana vlada igračkim delom interneta odlučih da preskočim igranje ekspanzije za Sacred i još jednom obrnem Diabla 2...slede moja razmišljanja od pre nekih četiri godine kada sam prvi put prešao ovu igru. Definitivno je konstruktivnije ponovo odigrati legendu, nego smarati po forumima kako će trojka biti shit, jer ima "dečju" grafiku kao WoW, i kako atmosfera ne izgleda dovoljno mračno...

Te već davne 2000. Diablo 2 je bio najiščekivanija igra godine. Nakon odličnog uspeha prvog Diabla, armija fanova bila je gladna novih avantura,a Blizzard je neprestano podgrevao atmosferu,odgađanjem datuma izlaska igre. Konačno u julu 2000. igra se pojavila na tržištu,a čekanje se defintivno isplatilo. Nepunih godinu dana kasnije izašla je ekspanzija Lord of Destruction, koja se nadovezuje na original i sa njim formira skladnu celinu,a donosi iz niz kvalitativnih izmena, pa ću stoga opisivati Diablo 2 sa instaliranim dodatkom LoD.

Diablo 2 je najbazičniji akcioni RPG (hack & slash), i to sa akcentom na akciju, uz neopravdano zanemarivanje RPG elemenata. Od RPG-a je ostalo sakupljanje experience poena ubijanjem protivnika i napredovanje lika kroz nivoe. Sa svakim teško stečenim nivoom (igra podrzava likove do 100-tog nivoa, mada sam prešao celu i stigao samo do tridesetog) dobijate nekoliko poena za rasporedjivanje u 4 kategorije: strenght, vitality, dexterity i energy. Sa svakim nivoom imate mogućnost izbora i jednog skilla (nove magije, specijalizacija za određeno oruzje, borbeni pokliči i sl.). Osnovna verzija igre nudi pet likova plus još dva lika koja dolaze uz ekspanziju. Ponuđeni likovi su: Barbarian, Necromancer, Amazon, Sorceress, Paladin, Assasin i Druid.


* Amazon - Amazonka *
Amazonka je vrlo dobro izbalansiran lik. Dobro koristi luk i strele, ali i koplja, tako da je vična i borbi prsa u prsa, ali i dalekometnom oružju.Od skillova ima dobre pasivne skillove, tj. one koji su stalno prisutni bez potrebe za njihovim pozivanjem i trošenjem mane. Inače njena najveća mana je upravo manjak mane(magijske energije) koju troši u obilatim količinama. Od specijalnih oružja tu su posebni lukovi koje samo ona može da koristi. Dobra stvar je što kada joj ponestane strela, moze da ih pravi na račun mane.


* Assassin - Ubica *
Nije tako dobro izbalanisrana kao Amazonka, ali ipak ima sposobnosti za borbu prsa u prsa, ali i za brobu sa distance korišćenjem različitih zamki, kojima onesprosobljuje neprijatelje. Ako se pravilno leveluje može postati vrlo moćan lik. Nažalost, borbeni skillovi su joj dosta slabi, tako da ćete se više oslanjati na posredniji pristup borbi tj. na postavljanje zamki. Katar, quhab i slična oružja su specifična samo za nju. Dobra stvar je što assassin automatski obija brave tako da nema potrebe za nošenjem ključeva.


* Necromancer - Nekromanser *
Nekromanser se u borbi fokusira na bacanje kletvi na neprijatelje i tako smanjuje njihove borbene sposobnosti, ali i na komandu nemrtvima. Svaki pali neprijatelj može postati član vaše male armije nemrtvih. Fizički je veoma slab i uopšte ga ne treba koristiti za frontalnu borbu, već pustiti nemrtve da se bore umesto njega. Mana mu je što su skillovi uglavnom ofanzivni, tj. manjka mu defanzivnih skillova kojima može poboljšati svoje karakteristike. Različiti štitovi u vidu glava (Unraveller Head, Demon Head i slično) su rezervisani samo za njega. Odlična je stvar kada prizovete Blood Golema jer se energija koju on skida boreci se sa protivnicima se prenosi na vaš lik.To znači da se borite i lečite u isto vreme. Cool!


* Barbarian - Varvarin *
Najsnažniji lik u igri koji se fokusira isključivo na borbu prsa u prsa gde jednostavno nema premca. Njegova sposobnost da nosi dva jednoručna oružja (po jedno u svakoj ruci) daje pregršt zanimljivih kombinacija. Ima odlične defanzivne skillove kojima može poboljšati svoje karakteristike. Najveća mana mu je što ne može da koristi dalekometna oružja. To znači da mora da priđe neprijatelju da bi ga napao, a to ponekad može biti rizično. Određene vrste šlemova su namenjene samo njemu. Ima odličan skill koji mu omogućava da češće pronalazi napitke na telima palih protivnika, što može biti veoma korisno.


* Paladin - Sveti ratnik *
Kao i varvarin, paladin je predodređen za borbu prsa u prsa, no slabiji je od varvarina. Nedostatak sirove snage paladin zamenjuje ofanzivnim i defanzivnim aurama koje boostujuHeraldic shield i sl). njegove karakteristike. Takođe poseduje i aure koje ga štite od vatre, leda ili munja. Glavna mana mu je ista kao kod varvarina, a to je nemogućnost korišćenja dalekometnog oružja. Od specijalnih, samo njemu namenjenih oružja i opreme može koristiti posebne štitove (
Heraldic shield i sl).


* Sorceress - Čarobnica *
Naravno čarobnica se oslanja u potpunosti na magiju, treba apsolutno izbegavati frontalnu borbu, a na višim nivoima ce postati toliko moćna da niko od protivnika neće uspeti ni da joj priđe. Ima odlične ofanzivne magije, a može i ubrzati regeneraciju mane. Uopšte nije pogodna za borbu prsa u prsa, pa je treba držati na distanci. Od specijalnog oružja može koristiti posebne štapove.


* Druid - Druid *
Druid gospodari prirodnim silama i može prizvati različite zveri da se bore na njegovoj strani. Dosta je sličan nekromanseru jer takođe može oformiti malu armiju koja ce se boriti umesto njega, mada je nešto slabiji po tom pitanju od nekromansera. Poseduje i zavidan magijski arsenal. Ali zato nije tako slab u frontalnoj borbi i možete ga poslati i direktno u borbu. Mana mu je što se ne može fokusirati samo na jedan način borbe, on je ustvari "majstor više zanata", a ima i slabe magijske napade sa distance. Specijalni šlemovi (Wolf Head) su specifični samo za njega. Ima odlićan skill polymorph koji ga privremeno može pretvoriti u vuka ili medveda.

Priča kreće sa završetkom događaja u prvom Diablu. Heroj koji je savladao Diabla, zarobivši ga u Soulstone, stavio je kamen sebi na grudi. Ipak bio je suviše slab da se odupre moćima Soulstonea, pa je progonjen demonima i morama krenuo na dugo putovanje ka istoku, ostavljajući pustoš za sobom...
Igra se sastoji iz četiri dela ili acta, plus još jedan act u Lord of Destruction. Prvi deo igre odvija se u okolini gradića Tristrama koji je uništen u prvoj igri. Lokalni manastir su zaposeli demoni, pa je na vama da ih isterate odatle. Svaki act se sastoji iz 6 questova, osim četvrtog koji ih ima samo tri. Dalje vas put vodi u pustinjski grad Lut Gholein gde treba pronaći skrivenu grobnicu velikog maga Tal Rashe, koji je u sebi zarobio dušu Diablovog brata Baala. Treći deo vas vodi preko mora u vlažne prašume oko grada Kurasta gde sledi obračun sa još jednim od Diablove braće - Mephistom. Četvrti deo se odvija u paklu i čeka vas završna borba sa samim Diablom. U petom delu šetaćete se ledenim predelima oko planine Areat sa namerom da sprečite Baala da nastavi tamo gde ste zaustavili njegovog starijeg brata.
Već sam rekao da LoD donosi mnoga unapređenja. Prvenstveno rezolucija je podignuta na 800x600 pa sve mnogo lepše izgleda. Uvedeno je još dosta različitih oružja i opreme kojih nije bilo u originalu (nove klase su elitna i prozračna oružja i oprema). Ranije su se mnogi žalili na inteligenciju (ustvari na manjak iste) najamnika koje ste mogli angažovati kao ispomoć, pa su oni prelako ginuli i nisu bili preterano upotrebljivi. Sada je to ispravljeno, a možete im dati i oružje, oklope, šlemove da bi bili jači i efikasniji. Kao i glavni lik i najamnici će napredovati kroz nivoe i postajati sve jači i jači. Od najamnika mozete angažovati varvarina (odličan za borbu prsa u prsa), amazonku (koristi luk i strele), pustinjskog ratnika (ima odlične defanzivne ili ofanzivne aure) i maga-ratnika (kombinuje magiju i frontalnu borbu).
Kvalitetni video zapisi između actova već su postali zaštitni znak Blizzarda. Ljudi su stvarno umetnici i na račun video materijala nema se šta reći. Pure poetry!
Ono što Diablo 2 nudi je konstantna akcija, krljanje sa hordama protivnika koji stalno nadiru ne dajući vam vremena za predah. Pre početka igranja upozorio bih vas da se pripremnite na bolove u kažiprstu desne ruke usled neprestanog kliktanja. Igra je veoma zarazna i stalno će vas terati napred, iako priće u questovima nisu nimalo zanimljive i tu su tek da nekako opravdaju svo to šetanje i makljanje sa protivnicima.

Najveća mana igre je krajnje debilan sistem za snimanje pozicije koji se primio i u mnogim kasnijim duhovnim naslednicima. Naime, postoji samo opcija "Save & Exit" koja snima samo predmete koje posedujete, ali ne snima i trenutnu lokaciju lika, već će vas uvek vratiti u najbliži grad. Znaći svaki put kada izađete iz igre svi montrumi koje ste prethodno poubijali ponovo će oživeti pa ih iznova morate vratiti među mrtve. Ovo strašno smara! Takođe ne sviđa mi se što ima vrlo malo mesta u stashu tj. mestu gde ostavljate predmete koji vam trenutno nisu potrebni. Što je još gluplje od nivoa vašeg lika zavisiće i količina novca koju mozete ostaviti u stashu. Ostatak morate nositi okolo sa sobom i izgubiti ga ako poginete.
Diablo 2 zajedno sa LoD predstavlja vanserijsku igru koja je ušla u legendu. Iako ne predstavlja remek delo RPG žanra poput Planescapea ili Baldur`s Gatea, njena jednostavna i pitka forma otvara vrata širem krugu korisnika od zagriženih uživalaca RPG igara.

Sunday, July 6, 2008

Who wants to be a Playboy?




DVD sa ovom igrom je već više od godinu dana stajao negde na dnu moje gaming kutije...naleteh na njega slučajno pre 2-3 nedelje, nisam imao ništa pametnije da igram, pa rekoh da probam...
Kao prvo uopšte nisam ljubitelj Simsa, a Playboy: The Mansion je recimo neka slightly adult verzija istih. Dakle u ulozi ste Hjua Hefnera osnivača časopisa Playboy(pretpostavljam da već i vrapci znaju) i na vama je da svoju soft porn imperiju uzdignete do nebesa. Mesto dešavanja je notorna Playboy vila(kasnije se otključavaju i drugi delovi poput bazena, kluba i čuvene Playboy pećine ispod vodopada). Pošto ste vi gazda, tj. ništa ne radite potrebno je prvo zaposliti radnu snagu, u ovom slučaju novinare(zadužene za pisanje članaka i intervijuisanje poznatih), fotografe(zaduženi naravno za fotkanje i sastavljanje piktorijala), modele odnosno Playmates(one idu na duplerice, he, he) i zečice(šetkaju se po kući, zabavljaju goste, služe piće...). Da bi izdali svoj prvi broj časopisa(a i svaki sledeći) potrebno je da imate 5 stvari: članak, naslovnu stranu(fotografije neke poznate ličnosti), duplericu, esej(mora da ga napiše neki celebrity), piktorijal i intervju. Ocene pojedinih sadržaja kreću se od jedne do pet zvezdica a njihov prosek čini ukupnu ocenu kvaliteta izdanja. Pored kvaliteta na prodaju utiče i aktualnost tema u časopisu(uvek pre sastavljanja sadržaja časopisa pogledajte šta je aktuelno: teme o sportu, politici, modi, filmu i slično). Ubrzo ćete od svojih pomoćnika dobiti feedback: broj prodatih primeraka i broj zelenih novčanica koji je legao na vaš račun.
U igri postoje dva moda: Freeplay mod i Mission mod. U prvom modu sve se svodi na ozdavanje časopisa, socijalnu interakciju sa kremom društva i mlaćenje para, a drugi mod donosi čak dvanaest „brilijantno osmišljenih“ misija.
Second best thing u igri je organizovanje žurki. Možete pozvati do deset zvanica(ne zaboravite da pozovete vašeg novinara i fotografa za saletanje zvanica, a nisu na odmet ni jedna do dve zečice). Nakon izbora vremena održavanja žurke(dnevna, večernja) i propisa odevanja(formalno, casual, sportski, kupaći kostimi) zvanice će početi da pristižu. Kao dobar domaćin trudićete se da vam gosti budu što bolje raspoloženi pričajući sa njima, nudeći im piće(možete i da ih napijete), igrajući sa njima. U razgovoru sa zvanicama ćete provesti ubedljivo najviše vremena u igri, pa ću se mali više pozabaviti istim. Na raspolaganju su tri manira razgovora: prijateljski, poslovni i ljubavni(ovaj poslednji važi samo pri interakciji sa pripadnicama lepšeg pola). Ako vašem sagovorniku odgovara tema o kojoj pričate, odgovarajuća skala će početi da raste. Ukoliko forsirate prijateljske teme i doterate tu skalu skoro do maksimuma možete dotičnu personu pozvati u klub bliskih prijatelja(Inner Circle). Šta dobijate time što je neko postao vaš bliski prijatelj. Prednost je u tome što je dovoljno da cimnete vašeg prijatelja kada vam je potreban i on će se pojaviti u vili, a u suprotnom biste morali da samo zbog njega priređujete party što, jel`te košta. Ukoliko se bacite na poslovne razgovore sa sagovornikom možete da sklopite posao, i za par minuta ćete saznati da li je „dil“ bio uspešan ili ne(tj. da li ste zaradili ili izgubili novac). I konačno, ako flertujete sa lepoticama neka od njih možda postane i vaša devojka. Prednost imanja devojke je...ovaj, pa svi znamo šta su prednosti imanja devojke...mana je što morate da joj dajete džeparac, ali to su neki sitni novci.



E sad, skoro NIKADA se neće desiti da sa nekom osobom ne možete da izgradite neki od odnosa do maksimuma(možda neke od veoma poznatih lepotica neće tek tako pasti na vaše seljačke fore). Ako vaš sagovornik počne da negoduje, zaigrajte na calm down kartu i nakon toga nastavljate ćaskanje kao da se ništa nije ni dogodilo. Kako se 90 % misija sastoji upravo u vođenju razgovora, možete pretpostaviti koliko će to biti „teško“.
Dalje, šta je još zanimljivo? Ah da, cice odnosno njihovo fotografisanje. Kada neka od njih pristane na sesiju fotkanja možete odabrati lokaciju u vili, šta će model obući ili možda skinuti i onda sledi škljocanje. Pred vama će se pojaviti 3D modeli devojaka sa prenaglašenim grudima u izazovnim pozama, malo zuma, rotiranje pogleda, škljoc-škljoc i to je to! Devojke dolaze u 5-6 „varijeteta“, još dodajte tamniju ili svetliju kožu, crnke, plavuše, riđokose, brinete i možda ljubičaste i sve ste ih videli...Posle desete sve liče k`o jaje jajetu...
U igri se pojavljuje i dosta poznatih ličnosti: Dita Von Teese, Carmen Ellectra, Melissa Joan Hart, Jose Canseco(baseball allstar), Tony Hawk, Tom Arnold, Felix Da Housecat, Ron „The Hedgehog“ Jeremy i drugi.Jednu stvar bih zaista morao da pohvalim, a to je soundtrack. Broj licenciranih pesama je zaista veliki, a ima muzike za svačiji ukus: rok, hip hop, tehno, industrial, džez, fusion.
Za svaki uspešno odrađeni zadatak dobijate određene poene(kao i za kvalitetno odrađene sadržaje u časopisu). Te poene trošite posetom opciji Extras. Pomoću njih možete otključati neke Playboy naslovnice, duplerice, Hefove slike(ono kao Hef u vojsci, Hef pije sokić i slične gluposti) ili neke od zanimljivih intervjua sa poznatim ličnostima(pročitah onaj sa Bilom Gejtsom). Boooring!
Kako je igra ustvari derivat Simsa tu je i opremanje vile raznoraznim nameštajem, igricama, slikama, ukrasnim predmetima i još koječime. Ja sam ovaj aspekt igre potpuno ignorisao pa mi je vila onakva kakvu sam je zatekao na početku igre. Još jedan dokaz da je sve to obični šminkeraj i da nema ama baš nikakvog uticaja na tok igre.
Već sam pomenuo „brilijantno osmišljene“ misije? Dakle, misije se svode na angažovanje novih novinara, fotografa, modela, zatim na sakupljanje devojaka i održavanje harmonije među njima(da ne dođe do catfight-a), organizovanje derneka i sklapanje poznanstava i poslova sa uticajnim džet seterima, priprema themed izdanja časopisa. Ko kaže da igra nema edukativnu crtu – uči vas da se sve može uz malo veze: potpisati ugovor sa najboljim režiserom, sakupiti određenu sumu novca u „dobrotvorne“ svrhe, izvaditi ortaka iz zatvora, potkupiti političara...Misije ne nude ama baš nikakav challenge, sve ćete ih preći iz prve, za svaku će vam trebati max pola sata, a sve se svodi na rutinu: izbaci novi broj, priredi žurku, smuvaj onu, zbari onoga i tako u krug.
Sve u svemu bespovratno izgubljenih 2-3 dana koji su mogli biti potrošeni na igranje nečeg kvalitetnijeg i zanimljivijeg. Nemojte se pecati na zečiju glavu, igra nema apsolutno ništa da vam ponudi. Jesam li rekao da je igra samo za starije od 18 godina?
Za kraj da dodam da je izašla i ekpanzija(nije standalone) Private Party koju nisam želeo da probam tako da ne bih mogao ništa da vam kažem o njoj. Inače ja posedujem Gold Edition koji pored originalne igre i ekspanzije sadrži i neke dodatne video materijale.

Tuesday, July 1, 2008

Fabulozni Peter



Peter Molyneux (čije me prezime uvek asocira na neke miksere i sokovnike) tvorac je svojevrsnog žanra „bogovskih“ upravljačkih simulacija. Počevši u kasnim osamdesetim sa dva nastavka Populousa, Pera je svoj fazon nastavio da fura i u XXI veku. Posle dva Black & White-a on the rocks i dalje čvrsto stoji na nogama sa poslovično razvezanim jezikom, ali sada i sa Micro$oftovim kešom u rukama. Pre par godina se taj genijalni razmetljivac hvalisao kako će njegov Fable biti ubedljivo najbolji i najsveobuhvatniji RPG koji je čovečanstvo ikada ugledalo. Priča se ponavlja sa Fable 2, doduše sa nešto manje pompe, valjda se prošli put ujeo za jezik...

Fable mi se već skoro godinu dana vuče po nekim diskovima, pa sam odlučio da probam i taj RPG za koji sam čuo od gorepomenutom mu tvorca i od par ljudi koje poznajem. Znao sam otprilike šta da očekujem: akciono orijentisani konzolaški RPG (igra je port sa Xbox-a) sa cartoonish grafikom.

Nakon uvodne scene kontam da sam u ulozi nekog dečačića koji je izgleda potpuno mutav. OK, otac mi je obećao po dinar za svako dobro delo koje uradim u selu...Naleteh na čilca kome se baaaš prišiškilo te me je zamolio da mu pričuvam stvari. Nakon par sekundi se pojavi drugi dečkić koji mi je, sa pakosnim osmejkom na licu, predložio sa polupamo sanduke i vidimo šta je unutra. Sve mi je odmah bilo jasno...i ovde je sve crno i belo...dobro i zlo...samo fale ona dvojica, onaj debeli đavolak i simpatični dekica da me podbadaju. Opet se ponavljaš Pero...zašto u svaku igru moraš da trpaš tu moralnu dilemu između dobra i zla, koja je toliko očigledna da vam prosto bode oči. Izdržao sam lure mračne strane i nisam polupao sanduke. A onda sam naleteo na ženu koja pokušava da nađe svog supruga koji se negde denuo. Par kuća dalje zatekao sam gospodina u zagrljaju prsate plavuše...Neverni suprug me je molio da ne kažem njegovoj gospođi za njegov „mali“ flert, ali ja sam odmah otrčao do nje i sve joj ispričao. I učinio sam još jedno dobro delo...Hmmm...otkad je cinkarenje i drukanje dobro delo? Šta se desilo sa onim dobrim, starim minding my own business???

Onda je došla neka bagra i zapalila selo, silovala i pobila sve što se mrda u njemu...samo je dečkić preživeo. Onda je došao neki istetovirani matorac i odveo me u neki šatro herojski trening kamp u kome deca uče da postanu heroji – dobri ili loši, to je na njima da odluče (`ej Molyneux, traže te neki likovi iz Hogwartsa). I tako sam ja vredno vežbao i učio, pa sam na kraju izrastao u heroja početnika. A onda uzbuna! Cela škola je na nogama, zvone zvona...Pomislio sam da dolaze isti oni banditi, ali ne...neke bube su se razmilele po obližnjoj šumi, pa su mi dali štapić da idem da ih sredim...wow, kakav zadatak za jednog heroja. Kada sam poubijao par buba, vratio sam se u školu po još misija. Šta je sad na tapetu? Ose su napale neke ljude na gradskom izletištu! OK, sad već imam i mač i luk i strele i neke kao magije koje samo prosipam iz rukava, ali opet treba da tepam bube. Pobio sam i te ose i ubio neku „osnu“ kraljicu i izbavio nesrećne izletnike. I tek tako...NPC-ovi su počeli da se vesele, poskakuju i da mi tapšu. Jbt, pa ja sam njihov heroj! Otišao sam do obližnjeg gradića gde me je moj mentor predstavio kao heroja. Okupljeni plebs je takođe počeo da skakuće, navija i plješće...koja detinjarija, svakog trena sam očekivao da neko iz mase poviče „Tinki Vinki“ ili „Poooo“, pa da se, sa tašnicom pod rukom, lepo uhvatim sa njima u kolce i nestanem u svojoj podzemnoj jazbini uz neizbežno „Pa-pa“!

A borba? Heh...podsetila me je na jedno đubre od igre za klince koja je slučajno dospela u moj posed – Grouch. Posle nisam mogao ni sitnoj deci da je uvalim, čak ni na žvaku da je to ekspanzija za GTA3. Samo držim W i klikćem ko ludak dok mišem centriram kameru na protivnika ili držim levi shift za bacanje magija.

Čekaj, a kakve su ovo ikonice u levom uglu ekrana? Neki različiti izrazi lica, neko dupe, neki lik sa kapom ko` u episkopa??? Aaaaaa...to su tzv. expressions i služe mi za socijalizaciju sa NPC-ovima koje srećem. Alooo Piteru, pa ne igram ja Simse, da slažem nameštaj, menjam odelca i pravim žurke za promiskuitetni komšiluk, ovo bi trebalo da je RPG, gde su zmajevi, prgavi Orci i ostale muške stvari koje idu uz hladni čelik? Pera ostaje bez odgovora, ali mi nudi sledeću misiju gde mogu da biram, opet između belog i crnog – da li ću da branim neku tamo farmu od bandita ili ću da im se pridružim i poharam je. Ali pre toga opet sesija tamanjenja gamadi u vidu osa i buba dok stignem do farme!!! A bre, gde je ovde quit game! A meniji su tek posebna priča jer je igra konzolaški port! Šta se desilo sa onim Total Commander style načinom trgovine? Sad moram da prođem kroz pet podmenija dok dođem do longsworda koji hoću da uvaljam trgovcu. A tek snimanje pozicije...pamti se statistika mog lika u tom trenutku, ali ne i njegova trenutna pozicija što znači da mi ništa ne vredi da snimim igru tokom nekog questa, jer ga u slučaju pogibije i ponovnog učitavanja moram da igram ponovo od početka!

I tako, tog fabuloznog popodneva, nakon 3 fabulozna sata provedena uz ovu fabuloznu igru zaključio sam kako bi fabulozno bilo pokrenuti Your Uninstaller i kliknuti na ikonicu igre, a zatim i na dugme Uninstall! To sam i učinio...

Pero, učini mi uslugu, nemoj da izdaješ Fable 2 za PC, ostani na 360-ici tamo ti je i mesto, sve dok ne odlučiš da svoju „lavlju glavu“ izvučeš iz čeljusti MS-a i napraviš nešto zanimljivo...recimo Syndicate na steroidima;)