Wednesday, October 8, 2008

Blizanci iz Kine




Dva kineska džojpeda koji liče kao jaje jajetu – identični su. Jetion U5542 imam već skoro godinu dana, dok sam GIGAtech SA-120X dobio pre nedelju-dve. Isti dizajn, isti raspored dugmića, iste funkcije. Jedina razlika je providna plava plastika kod Jetion modela i drugačije označavanje nekih tastera (select i start kod Jetiona su 9 i 10 kod GIGAtecha).

Uz oba modela dolazi i mini-CD sa drajverima, mada na XP-u nije ni potrebno instalirati ih jer su odmah prepoznati kao USB Vibration Joystick. Što se Jetiona tiče, radio je i na Visti nakon instalacije drajvera, dok GIGAtech nisam imao prilike da probam, ali u pamfletu uz njega Vista se ne nalazi na listi podržanih operativnih sistema.

Kvalitet oba džojpeda je sasvim zadovoljavajući. Eto, Jetion mi traje od prošlog decembra, uglavnom ga koristim dok se igram u emulatorima, mada je prošao i kroz fudbalsko/košarkašku torturu (u granicama normale... nemam običaj da bacam ili lupam džojped kada se iznerviram). Pečurkice su solidno izdržljive, mada bi mogle biti i malo mekše (ozbiljniji bolovi u prstima kreću već nakon nekih pola sata igranja), a ručke su gumirane, pa ne sme biti isklizavanja usled znojavih dlanova. Oba modela imaju vibraciju, što mi nije bilo presudno prilikom nabavke, ali su poprilično teži od svoje ne-vibrirajuće braće, pa bolje leže u ruci. Stvar navike...

No ipak treba biti pažljiv sa kablom, tj. ne cimati ga i ne uvrtati previše jer se vrlo lako može desiti da počne da gubi kontakt. Vratio sam jednog Jetiona već nakon dva dana upotrebe upravo zbog problema sa kablom. Takođe primećujem da oba džojpeda imaju nešto veći hod dugmića za kažiprste (L1, R1, L2, R2), pa se dešava da se gadno nabodem na plastiku ako u žaru borbe ne potrefim dugmence tačno u sredinu. Kod GIGAtecha mi se ne sviđa što je D-pad nešto više odignut od podloge, mada to je možda slučaj samo kod primerka koji je meni zapao.

Ako vam nije stalo da vam džojped bude brendiran, da vam `ladi dlanove dok se igrate i slične fore, uopšte se nećete pokajati ako pazarite neki od ova dva modela. A presudnu ulogu u vašoj odluci će svakako imati cena – koja je krajnje smešna. Moja preporuka ide Jetionu jer nudi isto što i blizanac mu, a uz to je i dobrih 100 dinara jeftiniji.

Jetion U5542 ... 587 dinara
GIGAtech SA-120X
... 699 dinara
veče sa drugarima uz pivo i PES ... neprocenjivo!

7 comments:

Nikola B said...

Jesi probao GigaTech SA-100X, potpuna kopija PS2 gamepada za PC, a mnogo manje košta, i za čudo, boljeg je kvaliteta nego PS2 kopije za PS2 :)

DeCoy said...

Nisam, sa slika mi se čini da ima razdvojene dugmiće na D-padu, a to mi se ne sviđa...Iskreno ja ovaj GIGAtech od 700 din. ne bih ni uzeo, ali poklonu se u zube ne gleda :)

Anonymous said...

Ja bas imam ovaj Gigatech model,jos pre sam ga uzeo, ali sam ga nasao mnogo jeftinije, mislim da je bilo u WinWin Computersu, mada ga ne koristim mnogo, osim u nekom emulatoru za tabacine, mada i tada vise verujem tastaturi. :)

DeCoy said...

Ovo je u Altiju uzeto čini mi se, ali to je jedna ista firma, tj. Win Win je nastao kad je Alti uzeo Flamingo prodavnice...

Možda je poskupeo u međuvremenu :)

Anonymous said...

Ja ne mogu uopšte da se igram na gamepad-u. :D Sve, ali baš sve igram isključivo preko tastature.

DeCoy said...

Pa i ja koristim samo za sportove i emulatore. I to samo sa analognim kontrolama, šta ću, navikao sam platformice da igram na džojstiku :)

Anonymous said...

Eee, ali ja čak i za sportove koristim tastauru. :D