Tuesday, December 16, 2008

Šoferska je tuga pregolema...

Mnogo puta sam čuo da se ljudi oduševljavaju igrama ovog tipa, tačnije ovog proizvođača. Češki SCS Software je nadaleko poznat po serijalu 18 Wheels of Steel (ili možda još poznatiji po Duke Nukem: Manhattan Project), u kojima igrač krstari Amerikom u ogromnom tegljaču, prevozeći robu sa mesta na mesto. Rekoh, dosta ljudi se pohvalno izrazilo po pitanju ovog serijala, a ja ga nikada nisam imao prilike probati, tako da me je zaista kopkalo kako sve to izgleda.

Početkom ove godine, Česi su odlučili da malo promene kontinent, pa smo dobili i Euro Truck Simulator, sličnu igru smeštenu u Evropi. Pre neki dan, pretražujući rapidshare, naletim na ovu igru. Spakovana instalacija zauzima svega 350 MB, pa sam je skinuo...

I posle samo jednog popodneva sam se zapitao – šta ljudi vide u ovome? Uzmem Nemačku za matičnu državu i šta vidim – svega tri grada (Berlin, Minhen i Frankfurt). U drugim državama situacija još grđa. I tako, dok ne ojačam i ne počnem da vozim ture za inostranstvo, moram da se vozikam samo između ovih gradova. Putna mreža još jadnija. Gradovi su predstavljeni sa po 2-3 ulice (sa isto toliko raskrsnica sa semaforima), a povezani su mini mrežom autoputeva. Kad jednom prođem istim putem, video sam sve što ima da se vidi. A od mene se očekuje da istom trasom prođem 20+ puta i da mi to kao ne dosadi? Ma daj... Da se nešto dešava dok vozim pa i nekako. Ali ovako, dok svi drugi vozači poštuju saobraćaj kao da su roboti, uopšte nije zanimljivo. Mogli su bar i neki radio da stave, pa da mogu da slušam Mileta Kitića dok vozim, kad već ne mogu da okačim novi poster iz Sabora u kabini. Da se razumemo, ja obožavam trgovačke simulacije u kojima i jeste cilj prevoziti robu sa lokacije na lokaciju i prodavati je, ali očekujem da se nešto i desi tokom putovanja od tačke A do tačke B. Ako napravite neki prekršaj (vožnja suprotnom trakom, prolazak kroz crveno svetlo, prebrza vožnja), neko svevideće policijsko oko će vam utefteriti prekršaj, a kaznu odbiti od zarade na tovaru koji prevozite. To bi možda bilo zanimljivo da postoji policija u igri, pa da eventualno mogu da im umaknem. Vidim da je dosta puteva zaključano, da li se oni mogu otključati napretkom kroz igru ili su namenjeni nekim budućim pečevima ne znam, niti me je zanimalo da saznam. ETS je posle samo jedne večeri popio zasluženi uninstall. Možda se oprobam i u vožnji preko bare, ali čisto sumnjam da će mi biti iole zanimljivije...


3 comments:

Nikola B said...

Igrao sam 18Wheels, nekoliko delova, i mnogo bolje zvuče od što navodiš za Euro, gradovi su ogromni, može se čovek izgubiti, hiljade skladišta, utovarnih rampi, nadvožnjaka... Krstarenje auto-putem noću u koloni je fenomenalno urađeno... Panduri koji zaustavljaju... ali je čini mi se dosta više simulacija, nego što je bio Hard Truck i Hard Truck 2, gde si mogao da se juriš sa policijom, mafijom koja krade teret, ideš na trke kamiona...

DeCoy said...

Aha, onda ću ipak da idem preko bare :) Jbg, možda ja ovo nisam dovoljno igrao i otključao sve to, ali bre ovako je mnogo siromašno. Kao što rekoh, tri grada i u svakom eventualno 2 skladišta i nekoliko pumpi na autoputu.

Pošto ima gomila ekspanzija, dodataka i sličnih stvari, šta je tu osnovna igra? I zar nije 18 Wheels of Steel isto što i Hard Truck (ovo je valjda podnaslov? Vidim da ima i neki Big Mutha Trucker...

Nikola B said...

Nisam 100% siguran, ali mislim da je 18 wheels spin-off Big Thruck serijala, koji se razvio u ozbiljnu simulaciju...